یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش رولت کوکو سبزی یا کوکو سبزی رولی مجلسی

رولت کوکو سبزی شکل مجلسی تر کوکو سبزی برای مراسم و مهمانی هاست که یک فینگر فود عالی نیز به شمار می رود.

عکس, آموزش رولت کوکو سبزی یا کوکو سبزی رولی مجلسی

برای درست کردن این غذا نخست مواد اولیه را آماده کنید :

تخم مرغ ۲ عدد ……………….سیر ۱ حبه

ژامبون مرغ یا گوشت ۶ برگ………………..آرد ۱ قاشق غذاخوری

سبزی کوکو خرد شده (شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، سیر و کمی شنبلیله) ۲۰۰ گرم

پنیر پیتزا ۸ ورق ( یا یک پیمانه پنیر رنده شده )…………………………….سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش

سبزی کوکو رو پاک کنید، بشورید و خرد کنید. ( البته مقدار ذکر شده برای سبزی پاک شده و خرد شده ست )سبزی رو به همراه تخم مرغ ها، سیر رنده شده، آرد، نمک و فلفل و زردچوبه در ظرفی بریزید و مخلوط کنید.

توی یه تابه ی تفلون مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار بدید تا داغ بشه. مایه کوکو رو در تابه بریزید.با پشت قاشق یا لیسک کوکو رو در تابه خوب پهن کنید به طوریکه لایه نازکی تشکیل بشه.

این مقدار مواد اولیه برای سایز تابه ی من زیاده و من طی دو مرحله کوکو رو سرخ کردم که در نهایت با این مقدار مواد شما دو تا رولت خواهید داشت.

پس به اندازه ای بریزید که لایه نازکی از کوکو داشته باشید وگرنه در مراحل بعدی موقع رول کردن کوکوتون میشکنه.در تابه رو ببندید و حرارت رو کم کنید و اجازه بدید کوکو بپزه.

برای چک کردن پختن کوکو میتونید کناره هاشو آروم برگردونید طری که نشکنه، اگه زیرش کمی قهوه ای شده بود و روی کوکو هم بسته شده بود، پختش کافیه.وقتی که سطح رویی کوکو خشک شد و دیگه حالت مایع نداشت، از تابه در بیارید و کنار بگذارید تا کامل سرد بشه.

بعد از سرد شدن، کوکو رو روی یک ورق آلومینیوم نسبتاً بزرگ بگذارید و روش رو با یک لایه از سس مایونز بپوشونید.نیمی از ورقه های ژامبون رو روی سس مایونز بچینید.

بهتره ژامبون ها از انتهای لبه کوکو که رو به روتون قرار گرفته کمی فاصله داشته باشن که موقع رول کردن بیرون نزنن.
۴ تا پنیر پیتزا ورقه ای یا نیمی از پنیر رنده شده رو هم روی ژامبون ها بریزید. من فقط سه تا پنیر ورقه ای داشتم. بقیه شو رنده شده ریختم 🙂 روشم یه کم پنیر گودا برای مزه ورق کردم و ریختم.
پنیر

حالا با دو دست و به کمک فویل آلومینیوم کوکو رو محکم رول کنید.فویل رو هم دور رولت بپیچونید و کوکو رو در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدید تا پنیر آب بشه.

ظرف حاوی رولت رو از فر در بیارید و بذارید خنک بشه.بعد در یخچال بذارید تا به مدت حداقل ۱ ساعت بمونه تا خودشو بگیره و تو برش زدن از هم نپاشه. میتونید بذارید شب تا صبح هم بمونه.موقع سرو، از یخچال در بیارید و فویل رو جدا کنید و با چاقوی تیز برش بزنید و تزیین کنید.

روی هر برش میتونید با خلال دندون گوجه گیلاسی یا زیتون سیاه و سبز بزنید.پیش غذای خوشمزه و شیکتون آماده ست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر