یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش کاشتن آناناس در خاک گلدان و نگهداری در آپارتمان

عکس, آموزش کاشتن آناناس در خاک گلدان و نگهداری در آپارتمان
شما می توانید به سادگی در آپارتمان خود بوته ی آناناس داشته باشید. در این پست قصد داریم آموزش کاشتن آناناس در گلدان برای آپارتمان و روش کاشتن آن در باغ ها را برای شما شرح دهیم. این میوه ی پر فایده در بیشتر مناطق گرم و مرطوب دنیا در فضای باز یا محیط گلخانه پرورش داده می‌شود.گیاه آناناس با برگ‌های سوزنی خود تا ۱/۵ متر رشد می‌کند و تقریباً در همه فصول سال، میوه می‌دهد. جهت به عمل آوردن آناناس به‌ندرت از بذر آن استفاده می‌شود. ازدیاد آناناس، بیشتر از راه قلمه زدن است. آناناس در محیط بسته پر نور آپارتمان نیز میوه خواهد داد.جهت تهیه گیاه آناناس، کافی است که پس از خرید میوه آن، تاج گیاه را به آرامی از سر میوه جدا کنید. با زدن برگ‌های ابتدایی، تاج آناناس و قرار دادن تاج در آب یا خاک، به گیاه آناناس دست می‌یابید.

بهترین راه تکثیر در باغ ها :

جدانمودن جوانه ها از اطراف گیاه است.جوانه ای راهم که بالای میوه به صورت رویشی باقی مانده نیزمیتوان جدا نمود و از آن گیاه کاملی به دست آورد. جوانه ها که ازگیاه مادر جداشده اند بایستی ۲ تا چند روز درم عرض هوا قرار داده شده تا رطوبت آنها کاملا گرفته شود. سپس آنها در شن مرطوب کشت داده شده تا ریشه ایجاد نماید (معمولا حدود یک ماه). بعد از آن گیاهان کوچک را میتوان درخاک مخصوص که قبلا توضیح داده شد در گلدان قرار داد و در گرما با نور کافی و با آبیاری منظم آنها را به صورت گیاهان بالغ به ثمر رساند.

نحوه کاشت و پرورش درخت آناناس در منزل

عکس, آموزش کاشتن آناناس در خاک گلدان و نگهداری در آپارتمان
پس از جدا کردن تاج، ۴ ردیف از برگ های پایینی را کنده، تاج را درون یک لیوان آب و در معرض نور خورشید قرار دهید.توجه داشته باشید که فقط قسمت ساقه و بدون برگ در آب قرار بگیرد.همانطور که در تصویر بالا می بینید پس از گذشت چند روز یا چند هفته ریشه های انتهایی بزرگتر شده و تاج آناناس برای کاشتن در خاک آماده می شود. یگ گلدان مناسب با ارتفاع ۲۵ سانتی متر و پر شده با خاک مناسب را آماده کرده و تاج را به اندازه ۴ سانتی متر درون خاک قرار دهید.حال باید گلدان را در یک جای پرنور، گرم و مروطب قرار دهید تا پس از گذشت ۳-۴ ماه ریشه های قوی تر و بزرگتر شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر