یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان بی خطر تب یبوست و زردی نوزاد

عکس, درمان بی خطر تب یبوست و زردی نوزاد
برای نوزادان نمی توان از داروهای شیمایی یا هر درمان سنتی استفاده کرد اما بی خظر ترین و پر سود ترین دارو برای نوزادان شیرخشت است که در درجه ی اول برای از بین بردن تب نوزاد به کار می رود و بدن نی نی را خنک می کند. این دارو از نظر درمانی شبیه ترنجبین است. شیرخشت یک تکه جامد سفیدرنگ است که با گذاشتن آن در دهان، طعم شیرینی را حس می‌کنید. این شیرینی طعم متفاوتی با عسل و شکر دارد و هیچ عارضه‌ای را برای بیماران دیابتی ایجاد نمی‌کند.  البته موارد درمانی شیرخشک فقط برای تب نوزاد نیست و از آن می توان برای درمان بیماری های دیگر نوزاد و حتی افراد بزرگسال نیز استفاده کرد :
۱-درمان یبوست ( به خاطر داشته باشید در بیشتر موارد علت تب نوزاد یبوست است پس با دادن شیر خشت به او هم یبوست را درمان میکنید هم تب را کاهش می دهید)
۲-افزایش استحکام استخوان :برای کمک به استحکام استخوان‌های نوزادان و رشد زودتر دندان‌هایشان، شیرخشت می‌تواند مکمل خوبی باشد. می‌توانید شربت شیرخشت و ترنجبین درست کنید و در شیشه شیر نوزاد بریزید و به او بدهید. به دلیل طعم شیرین شیرخشت، نوزاد این شربت را دوست خواهد داشت.
۳- درمان زردی نوزاد(می‌توانید برای درمان زردی نوزاد، از قطره بیلی ناستر که حاوی شیرخشت است نیز استفاده کنید. مادران شیرده هم می‌توانند با خوردن شیرخشت، درمان زردی نوزاد را تسریع کنند.)
۴- درمان تب نوزاد
روش دادن شیرخشت به نوزاد:پیش از اینکه از شیرخشت برای نوزاد استفاده کنید، حتماً نظر پزشک متخصص اطفال را جویا شوید. چنانچه پزشک اجازه استفاده از شیرخشت را صادر کرد، مقداری از شیرخشت را با شیر خشک آماده شده مخلوط کرده، آن را از صافی رد کنید و سپس به نوزاد بدهید. شیرخشت برای نوزاد می‌تواند دو الی سه بار در روز استفاده شود. دقت کنید این میزان مربوط به نوع مشکل نوزاد و توصیه پزشک می‌باشد.توجه داشته باشید که چند نمونه شیرخشت در بازار موجود است که خلوص متفاوتی دارند. حتماً در هنگام خرید به مرغوبیت و خلوص آن دقت کنید. شیرخشت هرچه سالم‌تر باشد، رنگ روشن‌تری دارد. به‌جز شکل طبیعی شیرخشت، همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، می‌توانید شیرخشت برای نوزاد را از داروخانه‌ها به‌صورت قطره نیز تهیه کنید.شیرخشت برای نوزاد بهتر است با ترنجبین ترکیب شود.
نظر پزشکان درباره شیرخشت
اغلب پزشکان با موثر بودن شیرخشت برای نوزاد، موافق هستند. اما برخی معتقدند که مصرف آن برای نوزاد، فکر خوبی نیست. چراکه صمغ درخت گنجشک که شیرخشت از آن به دست می‌آید، بسیار چسبنده است. گاهی حشراتی که قصد استفاده از صمغ را دارند، درخت را شکافته و در شیره چسبناک آن گیر می‌افتند. اگر شیرخشت را از جایی مطمئن و بهداشتی تهیه نکنید، امکان دارد این حشره‌ها همراه با شیرخشت وارد بدن نوزادتان شوند. البته اگر از بهداشت آن اطمینان دارید، جای نگرانی نیست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر