یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین غذا برای درمان آرتریت یا التهاب مفاصل

عکس, بهترین غذا برای درمان آرتریت یا التهاب مفاصل

التهاب مفاصل که همراه با ورم و درد شدید و ناتوانی در حرکت همراه است را بیماری آرتریت می گویند. در درمان بر افروختگی مفاصل یا همان آرتریت برنامه غذایی فرد بیمار اهمیت بسیار زیادی دارد. افراد برای جلوگیری از این بیماری باید از خوردن غذا‌های التهاب‌زا پرهیز کنند.

غذاهای بسیار مفید برای این بیماری :

ماهی منبع اصلی اسید‌های چرب امگا ۳ ضد التهابی است و استفاده منظم ماهی غنی از امگا ۳ به کاهش تورم مفاصل در افراد مبتلا به آرتریت کمک می‌کند.

زرد چوبه : بهترین ادویه برای درمان التهاب است.

عسل : درمان آرتریت روماتوئید نیازمند درمان‌های تکمیلی مانند روش شفابخشی عسل است

سه نوع غذای اصلی وجود دارد که افراد مبتلا به آرتریت از مصرف آن‌ها باید اجتناب کنند. این غذا‌ها شامل کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، شکر، گلوتن و مواد نگهدارنده است.کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و گلوتن هر دو بسیار التهاب‌زا هستند و می‌توانند باعث پیشرفت این بیماری شوند. استفاده از این رژیم غذایی درد ناشی از آرتریت را نیز تشدید می‌کند.

هم چنین  یکی از علل بروز بیماری‌های مفصلی خلط زیاد گلو ناشی از مشکلات سینوس‌ها است، بنابراین اگر به مدت طولانی صبح‌ها به ترشحات پشت حلق دچار هستید، این موضوع را جدی بگیرید و آن را درمان کنید، برای درمان ترشحات پشت حلق پرهیز از مصرف سیر و پیاز خام، پیازچه، تربچه، شاهی، تره، خرما، گردو، باقالی، لوبیا، عدس مفید است، اشخاص باید هنگام تعریق یا بلافاصله  پس از استحمام در معرض هوای سرد قرار نگیرند و در هوای سرد  سر، پیشانی و شقیقه‌های خود را با کلاه، روسری و شال بپوشانند.

مصرف روزانه ۷ تا ۱۰ عدد مغز بادام شیرین خام به همراه ۷ تا ۱۰ عدد مویز حداقل به مدت سه ماه از دیگر روش‌های درمان خلط زیاد گلو است. ماساژ موضعی پیشانی با روغن بنفشه بادام و چکاندن این روغن داخل بینی روزانه سه بار  هم به درمان خلط زیاد گلو کمکم می‌کند، ماساژ روزانه ۱۰ دقیقه کف پاها هم نقشی موثر در از بین بردن ترشحات پشت حلق و در نتیجه درمان التهاب مفاصل دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر