یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان پوست مرغی با جوش شیرین سرکه سیب و غیره

عکس, درمان پوست مرغی با جوش شیرین سرکه سیب و غیره
بیماری Keratosis Pilaris که در کشور ما به نام پوست مرغی شناخته می شود ظاهری شبیه تصویر بالا دارد. این بیماری در گونه ها ، پشت بازوها و دست ها و ران ها به وجود می آید. خارش و سوزش ندارد اما ظاهر آن آزار دهنده است. پوست با فولیکول‌های مویی پوشیده شده است. وقتی کراتین زیادی به سمت فولیکول‎‌های مویی می‌آید باعث می‌شود پوست برآمده و زبر شود. اگرچه این بیماری با زمینه‌ی ارثی بروز می‌کند اما شرایط محیطی ممکن است آن را تشدید کند و علت بروز آن باشد.تاثیر آب و هوای خشک روی پوست باعث می‌شود پروتئین تولید شده توسط پوست فولیکول‌های مو را ببندد و ظاهر پوست را قرمز و متورم کند.آب داغ هنگام دوش گرفتن نیز باعث خشک شدن پوست و ایجاد عارضه‌ی پوست مرغی می‌شود.آلرژی یکی دیگر از علت‌های ایجاد کننده پوست مرغی است.توده‌های پوست مرغی با ناخن قابل کندن است و بعد از کنده شدن یک موی ریز داخل توده‌ی سفید و سفت رنگ یا همان پروتئین مشاهده می‌شود.توده‌های پوست مرغی خارش، سوزش و التهاب ندارد و در بعضی افراد ممکن است سرخ رنگ شود ولی در بعضی دیگر پوست همان حالت طبیعی را دارد.
درمان خانگی بیماری پوست مرغی
از صابون‌های که پوست را خشک می‌کند یا صابون‌های معطر استفاده نکنید و سعی کنید از لوازم بهداشتی و آرایش مخصوص پوست خشک استفاده کنید.مدت زمان استحمام نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد.بعد از استحمام یا شستشوی پوست آن را خشک کنید و از مرطوب کننده یا لوسیون بدن برای آبرسانی پوست استفاده کنید.هنگام شستشوی پوست از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب داغ باعث تحریک و خشکی پوست می‌شود.برای مراقبت از پوست در مقابل نورآفتاب، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.یک راه درمان بیماری پوست مرغی استفاده‌ی موضعی از ویتامین A و قرص ویتامین E است. این ویتامین‌ها پوست را نرم می‌کند. می‌توانید چند کپسول را روی ناحیه‌ی زبر پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.یکی از اقدامات خانگی برای درمان پوست مرغی استفاده از دستگاه بخور است. بخار باعث آبرسانی پوست می‌شود و خشکی آن را کم می‌کند. می‌توانید آن را برای پوست صورت یا قسمت‌های دیگر از بدن که دچار این عارضه شده استفاده کنید.همچنین برای مرطوب کردن هوای خانه استفاده از دستگاه رطوبت ساز یک اقدام موثر برای درمان بیماری پوست مرغی و جلوگیری از خشکی پوست است.جوش شیرین مانند یک اسکراب عمل می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. لایه برداری از پوست باعث می‌شود سلول‌های جدید ساخته شود و پوست جوان شود. به این ترتیب قسمتی از پوست که دچار عارضه‌ی پوستی مرغی شده جدا می‌شود و سلول‌های جوان پوستی تولید می‌شود.برای استفاده از جوش شیرین دو قاشق غذاخوری از آن را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شل بگیرد، سپس آن را روی نواحی خشک پوست قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه پوست را بشویید و خشک کنید. بهتر است بعد از انجام این کار از یک کرم مرطوب کننده یا روغن گیاهی استفاده کنید.
قرص آسپرین اگر به صورت موضعی استفاده شود، می‌تواند قرمزی و تورم پوست را از بین ببرد و آن راصاف و نرم کند. این روش به عنوان یک درمان خانگی می‌تواند ضایعات پوست مرغی را کم کند.برای استفاده باید چند عدد قرص اسپرین را پودر کنید و بعد از ترکیب با آب یک خمیر نرم از آن درست کنید. این خمیر را روی پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این روش را می‌توانید دو یا سه مرتبه در هفته استفاده کنید.
درمان پوست مرغی با سرکه سیب:سرکه سیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند پوست را آبرسانی و تغذیه کند. علائم بیماری پوست مرغی در طب سنتی با سرکه سیب کاهش می‌یابد. برای انجام این روش پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی نواحی زبر و متورم بمالید.
درمان پوست مرغی با روغن نارگیل
بیماری پوست مرغی در طب سنتی با استعمال روغن‌ها درمان می‌شود. روغن نارگیل حکم معجزه برای پوست دارد، حاوی ویتامین‌های A است و به راحتی جذب پوست می‌شود و آن را آبرسانی می‌کند. برای درمان بیماری پوست مرغی کمی روغن نارگیل را روی پوست بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. تکرار این کار چند مرتبه در روز پوست را نرم می‌کند.
درمان پوست مرغی با روغن بادام
روغن بادام خاصیت نرم کنندگی دارد و می‌تواند پوست را تغذیه کند. استفاده از روغن بادام شیرین و بادام تلخ در طب سنتی برای درمان پوست مرغی یک روش متداول و قابل قبول است و می‌تواند عوارض و خشکی پوست را کم کند.
درمان پوست مرغی با جو دوسر
جو دوسر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. استفاده‌ی موضعی از آن باعث تغذیه‌ی پوست می‌شود و ناراحتی‌های پوستی را کم می‌کند.برای استفاده از جو دو سر باید آن را پودر کنید و با آب مخلوط کتنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس آن را روی قسمت‌های پوست مرغی بدن بمالید و بگذارید تا خشک شود. معولا بعد از نیم ساعت این خمیر را باید از روی پوست بشویید. این روش رامی‌توانید تا سه بار در هفته انجام دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر