یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان کرونای دلتا با گل سرخ آمله و ختمی و عسل

عکس, درمان کرونای دلتا با گل سرخ آمله و ختمی و عسل

یکی از بهترین دمنوشها برای درمان کرونا ترکیبی از این داروهای گیاهی است که می توانند وضیت جسمی شما را بهبود ببخشند. داروی گیاهی آمله، گل سرخ، ختمی و عسل در درمان بیماری ناشی از کرونا  در نتایج یک تحقیق بر روی بیماران تایید شده است.

خواص گل سرخ : رز موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است. چای گلبرگ رز عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند.غرغره کردن دم کرده آن گلو درد را برطرف می‌کند.برای تهیه چای گل سرخ که یک نوشیدنی آرام بخش و معطر است، مقدار یک قاشق غذاخوری پُر از برگ‌های گل سرخ را با یک قاشق چای‌خوری چای از هر نوع (سبز یا سیاه) که مایل باشید دم کرده و نوش جان کنید.

خواص آمله :ابن سینا معتقد است کـه برودت این دارو با مقدار کمی از ترکیبات گرم اصلاح می‌شـود و به دلیل خشکی دارای قبض و تقویت‌کننده است. لذا آن را از بهترین داروهای تقویت کننده کل اعضای بدن می‌‌دانـد؛ به‌خصوص اعضایی که دارای رطوبات زیادی هستند، از جملـه (مغز و اعصاب، رحم، چشم و معده). افعال آن را به هلیلـه کابلى و سیاه نزدیک دانسته‌اند، البته ابن سینا آن را از هلیلـه‌هـا بهتر می‌داند.برای جلوگیری از بخارات، پس از هر وعده غذا دو قاشق چای‌خوری میل شود. برای تقویت جهاز هاضمه پانزده تا سی دقیقه پیش از صبحانه و شب قبل خواب یک قاشق مرباخوری میل شود.

خواص ختمی :گل ختمی خواص درمانی فراوانی دارد و ناراحتی‌ها و بیماری‌های گوناگونی را درمان می‌کند. دانه‌ها، ریشه، ساقه، برگ و گل‌های این گیاه کاربرد‌های دارویی دارند. از گل ختمی برای برطرف‌کردن و درمان سرفه، درد، زخم معده، زخم، دیابت، سرماخوردگی، تب و مشکلات معده استفاده می‌شود.از زمان‌های قدیم، از گل ختمی برای درمان تب بالا استفاده می‌شد. گل ختمی گیاهی تب‌بر است که گرفتگی بینی را درمان و علائم تب بالا و سرماخوردگی را برطرف می‌کند. مصرف یک فنجان چای گل ختمی موجب رفع ناراحتی می‌شود.چای تهیه‌شده از گل ختمی در درمان گلودرد مؤثر است. برای تهیه چای گل ختمی از گل، دانه و ریشه گیاه استفاده می‌شود. برای بهبود مزه چای می‌توانید به آن عسل بیفزایید. این چای سرفه خشک را درمان می‌کند و درد و ناراحتی گلو را تسکین می‌بخشد.

عسل :عسل با توجه به خواصی که دارد، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت‌کند؛ بنابراین مصرف آن در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ویروسی که در فصل پاییز بیشتر با آن‌ها مواجه هستیم، مانند انواع سرماخوردگی، آنفلوانزا و… مفید است.به احتمال زیاد مصرف عسل و دیگر محصولات زنبور عسل مانند ژل رویال می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا، کاهش علائم و تسریع درمان این بیماری کمک‌کننده باشد، البته چنین ادعایی نیاز به مطالعات بالینی و اثبات دارد، ولی مصرف عسل قطعاً برای این بیماران، مضر نخواهدبود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر