یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور

عکس, شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور
اگر برای مهاجرت از کشور عمان را انتخاب کرده اید بد نیست با شرایط این کشور برای مهاجرت آشنا شوید. نوع حکومت کشور عمان سلطنت مطلقه است و فرمانروایی آن پادشاهی بی چون و چراست اما پارلمان نیز در این کشور نقش اندکی در قانون گذاری و بازرسی دارد. جمعیت کشور عمان در آخرین سرشماری ها ۴ میلیون و ۶۵۶ هزار نفر تخمین زده شده است. واحد پول این کشور نیز ریال عمان می باشد که سرمایه گذاری ها و خرید و فروش ها در این کشور با این واحد پول انجام می گردد. در ادامه این مقاله شرایط و نکات مربوط به مهاجرت به عمان و راه های مهاجرت به این کشور را با هم بررسی خواهیم کرد.متقاضیان برای کار در عمان حتما باید دارای پیشنهاد شغلی از سوی یک صاحب کار یا یک کمپانی عمانی باشند تا بتوانند با در دست داشتن آن به سفارت این کشور درخواست ویزای کاری بدهند. تا زمانی که افراد ویزای کاری عمان را نداشته باشند امکان کار در عمان را نخواهند داشت. متقاضیان اخذ ویزای کار عمان باید با یک ایمیل به کارفرما و با ارسال مدارک و رزمه تحصیلی و کاری خود، به صاحب کار عمانی اثبات کنند کارگری متخصص و ماهر هستند. اگر صاحب کار نیز قصد داشته باشد تا برای متقاضی غیر عمانی یک پیشنهاد شغلی بفرستد ابتدا باید از داره کار و اداره پلیس کشور عمان تایید دعوت نامه شغلی بگیرد و سپس اقدام به استخدام فرد کند. از شرایط استخدام و مهاجرت کاری به عمان داشتن سن ۲۱ تا ۶۰ سال و تسلط به زبان انگلیسی یا عربی می باشد.سیاست های استخدامی عمان نیز برای افراد غیر عمانی بسیار سخت بوده و محدودیت های زیادی دارد. علت این محدودیت های استخدامی این است که شرکت ها و کمپانی ها در وهله اول اقدام به استخدام افراد عمانی بکنند. همچنین در مهاجرت به عمان از طریق ویزای کاری به این نکته توجه داشته باشید که میزان حقوق پرداختی به کارگران در عمان نسبت به دیگر کشور ها از جمله آمریکا پایین بوده و اگر شما متقاضی مهاجرت به این کشور هستید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که سطح زندگی در عمان به نسبت زندگی در دیگرکشورهای اروپایی پایین تر می باشد ولی به طور کلی عمان سکوی پرتاب خوبی برای مهاجرت به اروپاست. در انتهای این بخش، نرخ بیکاری عمان در سال های اخیر را می توانید مشاهده نمایید:
مهاجرت به عمان از طریق تحصیل :تحصیل در کشور عمان یکی از راه های مهاجرت به عمان می باشد. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه رایگان بوده و نکته قابل توجه این است که تحصیل در عمان در هیچ مقطعی اجباری نیست. دولت کشور عمان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی در بزرگسالان در نظر گرفته است و به کمک آن ها قصد دارد نرخ بی سوادی در بزرگسالان که در این کشور بسیار بالا بوده است را کاهش دهد. همچنین تنها دانشگاه ملی عمان در نزدیکی شهر مسقط است که دانشگاه سلطان قابوس نام دارد. در جدول زیر چند دانشگاه دیگر در عمان را به همراه رتبه های آنان برای شما قرار داده ایم.
رتبه دانشگاه نام دانشگاه محل دانشگاه
۱ دانشگاه سلطان قابوس مسقط
۲ کالج خاورمیانه مسقط
۳ دانشگاه آلمانی فناوری در عمان العطیبه
۴ دانشگاه نزوی نزوی
۵ کالج خلیج الخویر
۶ کالج عالی تکنولوژی مسقط
۷ دانشگاه صحار صحار
۸ کالج مهندسی کالدونین سیب
۹ کالج معجن رئوی
۱۰ کالج فناوری شناص شناص
اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان برای مهاجرت به عمان به هزینه های خاصی نیاز دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در عمان بالا است و به ویژه اگر مهاجر چند فرزند داشته باشد شرایط برای او بسیار سخت می شود. همچنین آموزش رایگان برای خارجیان در کشور عمان مهیا نیست و در بسیاری از مدارس هزینه تحصیل باید قبل از شروع سال تحصیلی یا به عبارتی قبل از شروع ترم پرداخت شود.
مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری:یکی از راه های پر تقاضا جهت مهاجرت به عمان، سرمایه گذاری در این کشور است. به طور کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در عمان به ۳ شکل انجام می شود که عبارتند از:
سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام
که البته بهترین روش برای سرمایه گذاری و مهاجرت به عمان ثبت شرکت در عمان می باشد که اطلاعات مربوط به آن را می توانید در مقاله سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان پیدا کنید. اما به طور کلی سرمایه گذاری در کشور عمان و مهاجرت به عمان از این طریق کاری هوشمندانه است،
مهاجرت به عمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق:مهاجرت به عمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق به شکلی که در کشور هایی مانند:اتریش و آمریکا و نیوزیلند امکان پذیر است، رایج نیست. در حقیقت، عمان در برخورد با متقاضیانی که می خواهند اقامت عمان را با مزایایی مانند هنرمند و یا بسیار موفق بودن بدست آورند، تدبیر خاصی را نیاندیشیده است و مقررات مهاجرتی خاصی برای آنها در نظر نگرفته است. هنرمندانی که قصد شرکت در رخداد ها و نمایشگاه های بین المللی (event) در عمان را دارند می باسیت برای ویزای توریستی عمان اقدام نمایند. در روند صدور ویزای توریستی برای هنرمندان مواردی از قبیل سابقه شرکت در نمایشگاه مربوطه، پیشینه سفر خارجی در پاسپورت و نامه نگاری های آنها این افراد را قادر خواهد ساخت تا اقامت عمان را حتی برای مدتی کوتاه و کمتر از یک سال اخذ کنند. علاقه مندان به مهاجرت هنرمندان می توانند شرایط اخذ ویزای هنرمندان اتریش را در وب سایت ملک پور مطالعه نمایند.
هزینه های زندگی در عمان:برای مهاجرت به هر کشوری یکی از مهم ترین عوامل هایی که بر تصمیم ما نقش دارند هزینه های زندگی در آن کشور است در نتیجه برای بررسی مهاجرت به عمان باید هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنیم تا بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم. به طور کلی هزینه های زندگی در عمان نسبت به زندگی در دیگر کشور های شورای خلیج فارس معقولانه تر است. همچنین در این کشور درآمد معاف از مالیات می باشد. هزینه های زندگی در شهر مسقط که پایتخت و بزرگترین شهر عمان محسوب می شود گران تر از دیگر شهر های عمان است اما باید به این نکته توجه داشت که زندگی در دیگر شهرهای عمان انتخاب های محدودی دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر