یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قبل از کشیدن دندان راه های بند آوردن خون را بخوان

عکس, قبل از کشیدن دندان راه های بند آوردن خون را بخوان
دندان کشیدن اگر چه شما را از درد دندان خلاص می کند اما خونریزی پس از آن می تواند طولانی و آزار دهنده باشد . مراقبتهای لازم بعد از کشیدن دندان مانع خونریزی شدید و عفونت و زخم در دهان می شود. برخی از دارو ها مانند آسپرین و ایبوپروفن، می توانند خونریزی را بیش از اندازه افزایش دهند. برخی دیگر مانند پلاویکس، وارفارین و کوادمین رقیق کننده خون می باشند. در ارتباط با بعضی ویتامین ها و دارو های گیاهی مانند ویتامین E می توان گفت که بر روی توانایی بدن در ایجاد لخته خون تاثیر گذار می باشند.بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت دندان و یا جراحی پریودنتال، خونریزی لثه کاملا طبیعی می باشد، اما می تواند باعث آزار شما شود. معمولا در ۲۴ ساعت اول، خونریزی لثه شدید می باشد ولی به مرور زمان خون لخته می شود. در صورتی که خونریزی ادامه پیدا کرد و خون لخته نشد، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید، زیرا احتمال دارد مشکلی جدی وجود داشته باشد. برای بند آوردن خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان، راهکار هایی وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم:

قرار دادن یک تکه گاز استریل مرطوب روی لثه

قرار دادن یک تکه گاز استریل مرطوب روی لثهاستفاده از گاز استریل مرطوب شده، نخستین روش بند آروردن خونریزی پس از کشیدن دندان می باشد. یک تکه گاز استریل را به صورت مربع و یا به شکل رول در بیاورید و آن را کمی با آب مرطوب کنید. پس از آن، گاز استریل را بر روی جای خالی دندان قرار داده و تا ۴۵ دقیقه یا ۶۰ دقیقه فشار ثابتی به آن وارد کنید. در صورتی که گاز استریل ندارید، می توانید از دستمال کاغذی چند لایه تمیز استفاده کنید. این کار بعد از حدود یک ساعت خونریزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

آب نمک

برای جلوگیری از تورم و خونریزی لثه، استفاده از آب نمک می تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از چای کیسه ای

استفاده از چای کیسه ایبرای استفاده از چای کیسه ای، ابتدا کمی آن را مرطوب کرده و پس از آن حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی لثه خود بگذارید. چای سیاه به علت دارا بودن تانیک اسید می تواند سرعت لخته شدن خون را افزایش دهد.

خوردن بستنی

خوردن بستنی پس از کشیدن دندان، بستنی مصرف کنید تا لخته خون از بین نرود.

بالاتر نگه داشتن سر

بالاتر نگه داشتن سراین کار جهت بند آوردن خونریزی بسیار موثر است. در صورتی که می خواهید دراز بکشید، حتما برای بالاتر قرار گرفتن سرتان از چند بالش استفاده نمایید، در این صورت جریان خون کاهش می یابد و خونریزی لثه متوقف می گردد.

عسل

عسل به دلیل اینکه یک ماده ضد باکتری می باشد، می تواند برای درمان مشکلات لثه کاربرد داشته باشد. پس از مسواک زدن، با انگشت مقدار کمی عسل را به لثه های خود بمالید و توجه داشتید که عسل روی دندان ها را نپوشاند، زیرا به مرور زمان می تواند سبب پوسیده شدن دندان ها شود.

سیاه دانه

سیاه دانه، ماده درمانی معجزه آسا با داشتن خواص ضد باکتری می باشد. برای استفاده از آن می توانید سیاه دانه را همانند دهان شویه مصرف کنید، به این شکل که مقداری از آن را در آب گرم حل کنید. راه دیگر برای استفاده از سیاه دانه به این شکل است که پس از مسواک زدن چند قطره سیاه دانه را روی لثه ریخته و ماساژ دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر