یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اسامی آمپولهای قوی ضد میگرن

عکس, اسامی آمپولهای قوی ضد میگرن

برای پیشگیری از دردهای شدید میگرنی که گاهی اوقات کاملا ناتوان کننده می شوند پزشک داروهای زیر را تجویز می کند.

اثرگذاری و ایمنی نسبتاً مناسب داروهای تزریقی پیشگیرانه میگرن در میان افراد دارای سنین ۱۸ تا ۶۵ سال ثابت شده است. اکثر کسانی که از آنتی بادی های مونوکلونال CGRP استفاد می کنند، هیچ عارضه جانبی را تجربه نمی کنند. اما بعضی دیگر هم، عوارض جانبی خفیف تا متوسطی مانند موارد زیر را گزارش کرده اند:

قرمزی، تورم و درد محل تزریق
یبوست
گرفتگی بینی
گرفتگی عضلانی

Ajovy:
Ajovy (Fremanezumab-vfrm) یک داروی تزریقی میگرن ضد CGRP دیگر است که هم دوره درمان ماهیانه و هم سه ماهه آن وجود دارد. تعداد روزهای بروز میگرن در کسانی که در مطالعات بالینی از داروی Ajovy استفاده می کردند، کاهش یافت.

Aimovig :

داروی Aimovig یا Erenumab تأییدیه خود به عنوان یک روش درمانی پیشگیرانه برای میگرن را در سال ۲۰۱۸ از FDA دریافت کرد. در آزمایشات بالینی نشان داده شد که یک بار تزریق ماهیانه داروی Aimovig توسط خود بیمار، تعداد افراد مبتلا به میگرن را کاهش می‌دهد. Aimovig برخلاف داروهای تزریقی ضد CGRP دیگر، به جای چسبیدن به خود CGRP، گیرنده های آن را مسدود می‌کند.

Emgality:
داروی Emgality (Galcanezumab-gnlm) یک داروی ضد CGRP است که خود بیمار می تواند آن را به صورت ماهیانه برای پیشگیری از بروز میگردن و سردردهای خوشه ای تزریق کند. سردرد خوشه ای دوره ای، سردردی شدید و ناتوان کننده است که معمولاً در طول چند هفته یا چند ماه در زمان مشخصی از روز رخ می دهد. در مطالعات بالینی، کسانی که از این دارو استفاده می کنند، با گذشت هفته های متوالی، به صورت میانگین با کاهش بروز میگرن مواجه شدند.

Vyepti:
Vyepti (Eptinezumab) یک آنتی بادی مونوکلونال است که فعالیت های CGRP را برای پیشگیری از بروز میگرن بلوک می‌کند. این دارو برخلاف آنتاگونیست های CGRP دیگر، یک داروی درون وریدی است که به صورت ماهیانه مصرف می‌شود. مطالعات دوره بالینی نشان داده که استفاده از این دارو می تواند به صورت میانگین، تعداد روزهای بروز میگرن در ماه را ۸ روز کاهش دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر