یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه و عوارض آن

عکس, قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه و عوارض آن

کپسول رواتینکس را می توان قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه دانست . مصرف این دارو اسپاسم های عضلانی را برطرف می کند و به همین ترتیب درد کلیوی و کولیک های ادراری را کاهش می دهد. همچنین، رواتینکس برای رهایش عوارض مرتبط با عفونت های خفیف مجاری ادراری استفاده می شود.رواتینکس حاوی روغن هایی ضروری است که به حل شدن، شکسته شدن و دفع سنگ های کلیوی و مجاری ادرار کمک می کنند.

مقدار مصرف معمول برای افراد بالغ

فرد باید ۳ تا ۴ بار در روز، یک کپسول را نیم ساعت قبل از وعده غذایی مصرف کند.

مصرف بیش از حد این دارو

مصرف بیش از حد رواتینکس می تواند سبب ناراحتی گوارشی (تحریک پذیری معده) شود. در صورت مصرف بیش از حد کپسول های رواتینکس، فورا با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

قطع مصرف رواتینکس

مصرف داروی رواتینکس (قرص سنگ شکن کلیه) نباید بدون مشورت با پزشک قطع شود. در صورت داشتن سوالات بیشتر در ارتباط با این محصول، از پزشک یا داروساز خود سوال بپرسید.

عوارض جانبی رواتینکس (داروی حل کننده سنگ کلیه)

❇ ضعف عضلانی

❇ سرگیجه

❇ اسهال

❇ درد معده

❇ احساس خستگی

❇ تهوع

در زیر لیستی از عوارض جانبی که ممکن است بعد از استفاده از کپسول Rowatinex رخ دهند، آمده است. این یک لیست جامع نیست.

❇ ضعف عضلانی

❇ سرگیجه

❇ اسهال

❇ معده درد و درد شکم

❇ خفگی

❇ تهوع

❇ استفراغ

کپسول Rowatinex همچنین ممکن است عوارض جانبی که در اینجا ذکر نشده است را ایجاد کند.

رواتینکس
چگونگی نگهداری رواتینکس سنگ کلیه
✔ کپسول ها را به دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید.

✔ این دارو را در دمای بالاتر از ۲۵ درجه قرار ندهید.

✔ دارو را در جای خشک نگهداری کنید.

✔ دارو را پس از تاریخ انقضای نوشته شده بر روی برچسب مصرف نکنید.

کپسول های رواتینکس زرد رنگ، نرم، ژلاتینی و به شکل گرد می باشند. این کپسول ها دارای مقاومت معده ای هستند یعنی دارو را فقط در روده و نه معده آزاد می کنند.

سنگ کلیه از کجا می آید؟

سنگ کلیه وقتی ایجاد می شود که مواد خاصی مانند کلسیم و اسید اوریک بتوانند در کلیه های شما بلور ایجاد کنند. بلورها بزرگتر شده و به “سنگ” تبدیل می شوند. حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد سنگ کلیه از کلسیم تشکیل شده است. بقیه سنگهای اسید اوریک هستند که در افرادی با سطح pH ادرار کم ایجاد می شوند.

بعد از تشکیل سنگ در کلیه ها، حالب را پایین آورده و جریان ادرار را مسدود می کنند. در نتیجه درد شدید، از جمله درد پهلو (درد در یک طرف بدن بین معده و پشت)، گاهی اوقات همراه با خون در ادرار، حالت تهوع و استفراغ همراه است. وقتی سنگها از حالب به سمت مثانه عبور می کنند، ممکن است باعث تکرر ادرار، فشار مثانه یا درد در کشاله ران شوند.

علائم دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولاً تا زمانی که در داخل کلیه شما حرکت نکند یا به حالب شما منتقل نشود، علائمی ایجاد نمی کند. اگر در حالب قرار گیرد، ممکن است جریان ادرار را مسدود کرده و باعث تورم کلیه و اسپاسم حالب شود، که می تواند بسیار دردناک باشد. در آن مرحله، ممکن است این علائم و نشانه ها را تجربه کنید:

درد شدید در پهلو و پشت، زیر دنده ها
دردی که به زیر شکم و کشاله ران منتقل می شود
درد یا احساس سوزش هنگام ادرار کردن
علائم و نشانه های دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ادرار قرمز یا قهوه ای
ادرار با بوی بد
نیاز مداوم به دفع ادرار، ادرار بیشتر از حد معمول
تهوع و استفراغ
عفونت، تب و لرز

هشدارها :

این دارو برای بیماران مبتلا به درد شدید (رنال کولیک)، بیمارانی که تولید و دفع آن ها کم است و کسانیکه عفونت شدید مجاری ادراری دارند، مناسب نمی باشد. کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال باید از مصرف این دارو خودداری کنند.در صورتیکه به تازگی داروهایی دیگر از جمله داروهای بدون نسخه مصرف کرده و یا در حال مصرف آنها هستید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. از جمله این داروها می توان به مصرف داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد های خوراکی مانند وارفارین و آسپرین) اشاره کرد. کپسول رواتینکس باید نیم ساعت قبل از مصرف وعده غذایی و با معده خالی مصرف شود.

اگر باردار هستید قبل از مصرف هر گونه دارو حتما به پزشک و یا داروساز خود اطلاع دهید. باید در شیردهی یا اوایل بارداری از مصرف رواتینکس (سه ماهه اول) خودداری شود. هیچ گونه عوارض خطرناکی تاکنون گزارش نشده است اما این خطر همچنان ناشناخته است.رواتینکس موجب خواب آلودگی نمی شود در نتیجه مصرف آن قبل از رانندگی و استفاده از ماشین آلات برقی پرخطر هیچ ممانعتی ایجاد نمی کند.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر