یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

کابینت های گلاس و روش درست تمیز کردن آن

اگر روش تمیز کردن کابینت های گلاس را نمی دانید و کابینت شما زرد شده یا چرب شده است و لکه های ثابت روی آن ایجاد شده با این آموزش همراه شوید.در انتهای همین مطلب به موضوع زرد شدن و تغییر رنگ این کابینت ها و حل مشکل آن نیز پرداخته ایم.

از همان آغاز کار توصیه می‌کنیم به منظور درخشان کردن کابینت‌های گلاس، از وایتکس یا شوینده‌های قوی استفاده نکنید. چرا که ممکن است به سطح کابینت آسیب وارد شود و کیفیت عایق و ام دی اف کابینت از بین بروند. در این صورت شوینده‌های ملایم یا طبیعی همچون سرکه یا لیمو، بهترین گزینه‌های هستند.

برای شروع گرد گیری و تمیز کردن این کابینت ها ، حتما از دستمال‌ یا حوله‌های مخصوص گردگیری بدون پرز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید لکه‌های غذایی روی کابینت گلاس یا هایگلاس را پاک کنید، می‌توانید از ترکیب آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. مقداری مایع ظرفشویی را به همراه آب ولرم ترکیب کنید و با یک اسفنج روی کابینت‌های گلاس را پاک و تمیز کنید. توصیه می‌کنیم هرگز از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید، چرا که سطح کابینت گلاس یا هایگلاس همچون صاف و صیقلی است و ممکن است خراشیده شود.

پس از پاک کردن لکه‌های روغن یا مواد غذایی از روی کابینت گلاس یا هایگلاس، حتما از یک حوله آشپزخانه بدون پرز به منظور پاک و خشک کردن کابینت استفاده کنید. توجه کنید که هرگز کابینت هایگلاس یا گلاس را مرطوب نگذارید تا لکه‌ی آب یا رطوبت روی آن باقی نماند. همچنین به منظور نگهداری بهتر از این نوع کابینت‌ها، هرگز دستمال یا حوله خیس و مرطوب را روی آن رها نکنید.

س از تمیز کردن کابینت های گلاس یا گلاس، سطح کابینت شفاف و درخشان شود، از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید نه تنها لکه‌های روی کابینت را از بین می‌برد، بلکه به درخشان شدن آن کمک بسزایی می‌کند.

از این جهت مقداری سرکه سفید را به همراه آب ولرم مخلوط کنید. در صورت تمایل این ترکیب را داخل اسپری بریزید و آن را روی سطح کابینت گلاس اسپری نمایید. در غیر این صورت یک اسفنج را آغشته به ترکیب سرکه و آب ولرم کنید و کابینت را با آن تمیز کنید.

تمیز کردن کلی:

به وسیله محلول زیر معجزه پاکیزگی را در کابینت های خود ببینید، ¼ فنجان جوش شیرین ، ۴ فنجان سرکه سفید و ۸ فنجان آب گرم را در یک سطل ۲ لیتری مخلوط کنید. سپس برای پاک کردن درب ها از پارچه یا اسفنج تمیز استفاده کنید. با آب تمیز بشویید و با دستمال خشک کنید. می توانید این محلول را داخل بطری بریزید و بر سطح کابینت ها اسپری کنید و مدت زمانی را صبر کنید و سپس سطح را با یک اسفنج نرم در یک حرکت دایره ای پاک کنید، اسفنج را بشویید، آن را بچلانید و مجدداً کابینت را پاک کنید تا لکه ها از بین برود.کابینت را با یک حوله نرم یا دستمال خشک کنید.

از بین بردن لکه های روغنی زرد:

برای از بین بردن لکه های روغنی زرد کابینت های گلاس یک اسفنج را با آب مرطوب کنید، تمام پنجره های آشپزخانه را باز کنید و اگر پنجره ندارید هواکش آشپزخانه را روشن و یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید. مقدار کمی آمونیاک را بر روی اسفنج بریزید، هرگز آمونیاک را با سفید کننده یا سایر پاک کننده ها مخلوط نکنید. از پایین به سمت بالا اسفنج را روی سطح کابینت ها حرکت دهید و به آرامی سعی کنید تا چربی ها را از بین ببرید. اسفنج را بشویید و آب اضافی را گرفته و درنهایت آمونیاک را از روی کابینت پاک کنید. کابینت را با یک حوله نرم و دستمال خشک کنید.

علل زردی کابینت های گلاس

با مرور زمان رنگ های روغنی روشن به زردی می روند، به خصوص اگر آشپزخانه شما آفتاب زیادی داشته باشد و رنگ کابینت های شما به یک رنگ کهربایی تبدیل می شود. ایجاد رنگ زرد کابینت ها در چنین آشپزخانه هایی با تابش آفتاب به طور ‌مستقیم ارتباط دارد و باید از تابش نور مستقیم به کابینت ها جلوگیری کنید، می توانید پنجره هایتان را به وسیله محافظUV بپوشانید و یا از پرده هایی با پارچه ضخیم تر استفاده کنید تا از آسیب به وسیله نور خورشید جلوگیری کنید، متأسفانه عوض شدن رنگ به وسیله نور خورشید می تواند دائمی باشد و اگر بیشتر قسمت های کابینت های آشپزخانه شما زرد شده است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر زردن شدن کابینت ها به دلیل چربی غذاها باشد می توانید از راه و روش پیشنهادی ما برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر