یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ساخت ارزان و قوی ترین کود برای باغ ها با خاک اره

عکس, آموزش ساخت ارزان و قوی ترین کود برای باغ ها با خاک اره
بهترین کود که شما می توانید خودتان آن را تهیه کنید و به شدت باعث حاصلخیزی بستر خاک می شود کود با خاک اره است. حال سوال این جاست چگونه  این کود ارزان را با خاک اره درست کنیم ؟ این کود برای کاشتن باغ و محصولات باغی مناسب می باشد. در ضمن خاک اره ماده ای کاربردی برای ساخت مالچ سبزیجات، گیاهان باغی و محصولات گل می باشد و در رفع پژمردگی گل و گیاه موثر است و از رشد علف های هرز جلوگیری می کند.

شیوه ساخت کود با خاک اره

مورد مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که چوب های مورد استفاده نباید آغشته به مواد شیمیایی باشند. در چنین مواقعی باید چند مرحله را انجام داده تا به طور کامل اطمینان حاصل نمایید که ماده شمیایی مورد نظر کاملا از چوب خارج شده و در هنگام استفاده از کمپوست وارد باغ نشود.بهترین و مناسب ترین روشی که برای انجام این کار می توانید بکار ببرید خیس کردن چوب ها در طی تابستان است. این عمل همراه با آب باران می تواند موجب شسته شدن مواد شیمیایی از چوب گردد.
نوع اول کمپوست سریع یا هوازی می باشد که با در دسترس داشتن هوا در طول مدت یک الی دو ماه برای استفاده آماده خواهد شد. نوع دوم کمپوست بی هوازی بوده که بدون در دسترس داشتن هوا صورت می گیرد. آماده سازی این نوع فرایند در واقع در مدت زمان بیشتری صورت گرفته که تقریبا سه الی شش ماه به طول می انجامد ولی استفاده از این روش باعث حفظ مواد غذایی ارگانیک می شود.
شیوه ساخت کود با خاک اره
نکاتی در رابطه با کمپوست کردن خاک اره :
هنگامی که خاک اره تبدیل به کمپوست می شود باید آن را به عنوان برگ های خشک در نظر بگیرید به گونه ای که باید آن را به نسبت ۴ به ۱ مواد قهوه ای به سبز به مخزن بیفزایید.خاک اره در واقع نوعی اصلاح کننده و یک پر کننده برای کمپوست می باشد. به این شکل که آب باران و مواد سبز را جذب کرده و این موضوع در عملیات کمپوست سازی موثر خواهد بود.کمپوست حاصل از خاک اره راهی بهینه و مناسب برای بهره بردن از ضایعات و مواد دور ریختنی می باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر