یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش شامی پوک شمالی با گوشت

عکس, آموزش شامی پوک شمالی با گوشت

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، نمک و روغن به مقدار کافی
گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم
لپه ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ

پیاز را به صورت ۴ قارچ برش می دهیم و به همراه گوشت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ لیوان آب به همراه مقداری زردچوبه و نمک اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. لپه و سیب زمینی را به صورت جداگانه درون دو قابلمه کوچک می ریزیم و ۱ تا ۲ لیوان آب به هر کدام اضافه می کنیم، سپس قابلمه ها را روی حرارت قرار می دهیم تا لپه و سیب زمینی بپزند.

پس از اینکه گوشت پخت، اجازه می دهیم آب باقیمانده درون قابلمه به طور کامل جذب گوشت شود. در ادامه گوشت را زا قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.سیب زمینی ها را پس از پخت، پوست می گیریم و به همراه لپه و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زعفران دم کرده و زردچوبه درون میکسر می ریزیم و مواد را به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شوند.

حالا مواد میکس شده را به کاسه حاوی گوشت اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. پس از اینکه مواد کاملا خنک شدند، تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

حالا به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با انگشت وسط آن یک سوارخ ایجاد می کنیم. در ادامه شامی ها را درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم.پس از اینکه یک سمت شامی ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت روغن اضافی شامی ها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس درون ظرف سرو می چینیم و با نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر