یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش سبزه لاکچری با ذرت برای نوروز امسال

عکس, آموزش سبزه لاکچری با ذرت برای نوروز امسال

یک سبزه ی متفاوت شیک و خوش ظاهر که می توانید به کمک آن سفره یا میز هفت سین خود را بسیار زیباتر کنید. سبزه ذرت یک انتخاب شیک برای هفت سین است. هفته ی اول اسفند بهترین زمان برای سبز کردن ذرت است. دانه های تازه را بخرید(بذر ذرتی مناسب سبز کردن است که تازه و سالم باشد و اگر مدت زمان زیادی آن را نگهداری کرده اید٬ بهتر است با بذر های تازه٬‌ جایگزین شود.) و خیس کنید. دانه های ذرت باید ۷۲ ساعت خیس بخورند.

در پروسه خیس خوردن٬ باید توجه کنید که آب ظرف٬ مرتب تعویض شود تا آب تازه به دانه ها برسد. از تغییر مکرر ظرف خودداری کنید تا مانعی برای جوانه زدن دانه ها نباشد.پس از چهار روز که شاهد جوانه زدن دانه ها بودید٬ آن ها را داخل یک پارچه قرار داده و به صورت مستمر و متناوب٬ عمل مرطوب سازی را با افشانه٬ انجام دهید. روی جوانه ها را با یک دستمال مرطوب‌٬ کاور کنید و صبر کنید تا جوانه ها٬ قد کشیده و ذرت ها سبز شود.

اگر علاقمند به سبز کردن٬ داخل تنگ بلورین یا شیشه ای هستید٬ دانه های جوانه زده را داخل آن قرار داده یا یک سبد٬ ابتدا داخل تنگ قرار دهید و دانه ها را داخل آن بریزید. اکنون نیز باید دانه ها را سیر آب کنید. حدود ۲ هفته (حداقل ۱۰ روز) طول می کشد تا شاهد سبز شدن کامل دانه ها باشیم. چون از تنگ بر آب استفاده کردید٬ رها کردن یک ماهی قرمز در آن نیز٬ منعی ندارد. اما توجه کنید که ماهی قرمز و سمندر٬ اصلا در فرهنگ ناب نوروز باستانی ایرانیان نیست.

قد کشیدن خوب سبزه

(برای قد کشیدن خوب سبزه شما٬ آب دادن و نور مناسب٬ الزامی است)

بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که پفیلا٬ همان ذرتی است که برای سبزه عید٬ می توان از آن بهره برد. در حالی که این تصور نادرست است. پفیلا٬ خشک است. شما برای سبزه عید خود بایستی از دانه ذرت تازه استفاده کنید. از خرید حجم زیادی از دانه ها نیز اجتناب کنید. به ۲ دلیل: یکی این که این غلات٬ محصول استراتژیک است و نباید صرف کارهای تزیینی موقتی شود. دوم این که هر چقدر تراکم دانه های مورد نظر شما زیاد باشد٬ لایه هایی که در پایین جوانه می زند٬ رشد و نمو خوبی نخواهد داشت و رطوبت و نور کافی دریافت نمی کند.به دلیل این که خاک های ژله ای٬ (نوعی پلیمر با سرعت جذب رطوبت بالا) قابلیت خوبی برای جذب رطوبت دارند و شکل و طرح زیبایی هم دارند٬ تغذیه بذر شما به راحتی انجام می شود. ماندگاری خاک ژله ای بالا است و می توان ظرفی که سبزه ذرت در آن قرار گرفته را با بذر های دیگر و گیاهان٬ جایگزین کرد.

(اگر قصد دارید بذر ذرت را روی اسفنج قرار دهید٬ ابتدا بایستی بر اساس مدل٬ اسفنج را برش داده و آن را حدود هشت ساعت داخل آب بخوابانید و بعد از آن٬ بذر ذرتی که یک روز در آب خیس خورده است٬‌ روی آن بپاشید. کل سطح اسفنج را باید این بذر بپوشاند. مرطوب نگهداشتن اسفنج ضروری است. شکل قلب و ستاره٬ از متداول ترین شکل های مورد استفاده است.سبزه ذرت با خاک ژله ای یکی از روش های موجود است و در آپارتمان ها٬ طرفدار زیادی دارد. )

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر