یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چرا کرونا برای دیابتی ها خیلی خطرناک است

عکس, چرا کرونا برای دیابتی ها خیلی خطرناک است

یکی از فاکتورهای بزرگ خطر کرونا برای بیماران دیابتی است. بیماران دیابتی باید خیلی مواظب باشند تا از این ویروس دور باشند. ویروس کرونا در افراد مبتلا به دیابت بسیار شدید تر و با علائم خطرناک تری همراه خواهد بود و این به دلیل نوسانات قند خون و نبود سیستم ایمنی بدن قوی در این بیماری است. ما خطرساز بودن این گونه بیماری‎‌ها را وقتی متوجه می‌شویم که می‌بینیم میزان A1C که آزمایش میزان هموگلوبین و قند خون برای بیماران دیابتی است، شروع می‌کند به بالا رفتن حتی به شاخص ۹ یا ۱۰ درصد. البته حتی وقتی میزان A1C برابر با ۶ یا ۷ درصد هم باشد خطر به اندازه‌ی کافی بالا هست. شاید خطر دیگری که بیماری دیابت و بالا رفتن میزان قند خون برای مبتلایانش به ارمغان می‌آورد را همانا فراهم کردن مقدار زیادی سوخت برای رشد و تکثیر ویروس‌ها می‌داند. گویی در حال غذا دادن به دشمن خودتان باشید. در نتیجه هم علائم بیماری در شما بیشتر است و هم زمان بهبودی‌تان افزایش پیدا می‌کند.

اقدامات احتیاطی برای دیابتی‌ها

پرهیز از خوردن شیرینی

شستشوی اجباری دست‌ها
دریافت واکسن آنفولانزا به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس آن و تقویت سیستم ایمنی بدن
حفظ فاصله اجتماعی
استفاد از ماسک مناسب : هرچند به طور کلی نمی‌تواند جلوی ابتلا به ویروس را در محیط آلوده بگیرد، اما به هر صورت با پوشاندن دهان و بینی کمک کننده خواهد بود
مرطوب کردن هوای محیط مخصوصاً در فصل زمستان که به خاطر استفاده از وسایل گرمایشی هوا خشک بوده و همین به ویروس‌ها کمک می‌کند تا راحتتر از مسیر بینی وارد بدن شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر