یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

جنین متوجه ی چه چیزهایی از عالم بیرون شکم می شود

عکس, جنین متوجه ی چه چیزهایی از عالم بیرون شکم می شود

همه ی مادران باردار حداقل یکبار این سوال را از خود پرسیده اند که آیا وقتی با جنین ( نوزاد درون شکم خود) صحبت می کنند او متوجه میشود یا نه ؟

گفته میشه که بچه درون شکم مادر میتونه استرس رو درک کنه و بفهمه که چه زمانی مادرش دچار استرس شده. تصویر برداری سه بعدی از شکم مادر نشون میده وقتی که جنین دچار استرس شده، صورت خودش رو با دستاش می پوشونه که این کار ممکنه یه مکانیزم دفاعی باشه. هورمون ها و تغییرات در فشار خون مادر میتونه دلیل درک کردن استرس توسط نوزاد باشه. به مادران باردار توصیه میشه که استرس خودشون رو تحت کنترل قرار بدن تا روی نوزادشون تاثیر منفی نذاره.

جنین میتونه همون احساسی رو که شما دارین داشته باشه. مثلا اگه شما خوشحال هستین، جنین با یه رفتار شاد و آروم پاسخ میده. همچنین اگه شما احساس ناراحتی کنین نوزاد مطابق اون واکنش نشون میده.

اگه مادر باردار به صورت مداوم شعر بخونه یا به موسیقی گوش کنه، جنین هم کم کم از اون موسیقی یا آهنگ خوشش میاد. اون آهنگ در حافظه جنین باقی میمونه و ممکنه که بعد از به دنیا اومدن با شنیدن همون آهنگ احساس آشنایی بهش دست بده یا از اون اهنگ بیشتر خوشش بیاد.

با استفاده از اسکن سه بعدی فراصوت دیده شده که بعضی از جنین ها در حال گریه کردن هستن. حالات صورت اونها به طور واضح نشون میده که بچه درون شکم مادرش گریه میکنه. صدای گریه کردن نوزادان در سه ماهه سوم قابل شنیدنه، البته اگه از یک میکروفون فراصوت استفاده بشه.

وقتی که بچه در شکم مادر به سن ۳۶ هفتگی میرسه، ماهیچه های صورت جنین به اندازه ای توانایی دارن که بتونن حالت های مختلف به خودشون بگیرن. دیده شده که جنین احساسات مختلف رو درک کنه و حتی به اونها واکنش نشون بده. جنین لبخند میزنه، اخم میکنه و لب هاش رو بر میگردونه تا ناراحتیش رو نشون بده.

جنین وقتی که هنوز درون شکم مادرش هست ممکنه که بعضی از توانایی های فیزیکیش رو به دست بیاره یا تقویت کنه. دیده شده که جنین شصت خودش و یا دیگر انگشتانش رو موقعی که در شکم مادرشه، رو میمکه. این عمل ممکنه پیش درآمدی از خوردن شیر یا غذا در آینده باشه.

حس چشایی جنین وقتی که به حدود ۲۰ هفتگی میرسه، تقریبا به طور کامل شکل گرفته. جنین از این زمان به بعد میتونه که مزه غذاهایی که شما میخورین رو به وسیله مایع آمنیوتیک (مایع درون رحم) بچشه. جنین همچنین به مزه های مختلف واکنش نشون میده. ممکنه که نوزاد زمانی که مزه دلخواهش رو میچشه فعال تر بشه. مادران باردار باید در دوره بارداری غذاهای سالم و مناسب بخورن. ممکنه که این غذاها روی جنین تاثیر بذاره و اثر اون همیشه همراه نوزاد باشه.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر