یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

داروهای قدرتمند برای درمان تب

عکس, داروهای قدرتمند برای درمان تب

اگر کودک شما یا عزیزان شما یا خود شما تب کردید نگران نباشید اولین قدم پایین آوردن تب است . ماندن بدن در تب بالا خطرناک است و منجر به تشنج به خصوص در بچه ها می شود.

در این پست شما را با تمامی داروهای تب در داروخانه ها آشنا می کنیم :(برای کودکان بهتر است از شربت استامینوفن و شربت پروفن به صورت ترکیبی با فاصله یک ساعت استفاده شود)

استامینوفن:

در کودکان زیر ۲ سال و زنان باردار یا شیرده فقط با تجویز پزشک می‌توان از این دارو استفاده کرد.

در کودکان بالای دو سال  دوز مصرفی با توجه به سن و وزن بدن مشخص می‌شود.

نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند در طول ۲۴ ساعت حداکثر ۴۰۰۰ میلی‌گرم استامینوفن دریافت کنند.

ایبوپروفن

برای کودکان به جای استامینوفن از ایبوپروفن استفاده کنید  فقط کودکان زیر ۶ ماه نمی توانند از آن استفاده کنند.

از ایبوپروفن می‌توان برای بزرگسالان و کودکان بالای ۶ ماه استفاده کرد.

دوز مصرفی کودکان باید با توجه به سن و وزن تعیین شود.

افراد بزرگسال می‌توانند هر روز حداکثر ۳۲۰۰ میلی‌گرم ایبوپروفن استفاده کنند.

از این دارو نباید قبل و بعد از جراحی بای پس قلب استفاده کرد؛ چون احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را بالا می‌برد. اگر در دوران بارداری یا شیردهی بسر می‌برید، بدون مشورت با پزشک از ایبوپروفن استفاده نکنید.

آسپرین

از این دارو نباید برای درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به تب، آنفولانزا یا آبله مرغان استفاده کرد؛ چون ممکن است به یک بیماری کشنده به نام سندرم ری (Reye’s syndrome) منجر شود.مصرف آسپرین در اواخر دوران بارداری می‌تواند باعث خونریزی مادر یا کودک در هنگام زایمان شود. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، درباره مصرف آسپرین با پزشک مشورت کنید. آسپرین از طریق شیر مادر وارد بدن کودک می‌شود؛ بنابراین، در دوران شیردهی نباید از این دارو استفاده کرد.

دیکلوفناک

دیکلوفناک انواع مختلفی دارد که از بعضی از آن‌ها ۴-۳ بار در روز و از بعضی دیگر ۲-۱ بار در روز استفاده می‌شود. این قرص را باید به طور منظم و در ساعات مشخصی دریافت کنید.

مفنامیک اسید

استفاده از مفنامیک اسید در افراد زیر ۱۴ سال تائید نشده است. زنان باردار و شیرده هم باید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند.

ناپروکسن

اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از مصرف ناپروکسن با پزشک مشورت کنید. استفاده از ناپروکسن در ۲۰ هفته آخر بارداری احتمال بروز مشکلات قلبی یا کلیوی را در نوزاد افزایش می‌دهد. بدون تجویز پزشک، از دادن این دارو به کودکان خودداری کنید.

نابومتون

از این دارو نباید قبل یا بعد از جراحی بای‌ پس قلب استفاده کرد. در دوران شیردهی مصرف نابوفن توصیه نمی‌شود. در دوران بارداری هم نباید بدون مشورت با پزشک از این دارو استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر