یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دانستنی های مهم درباره آمپول واریوپپتیل

آمپول واریوپپتیل چیست ؟ یک نوع آمپول هورمونی است که برای بیماری های زیر تجویز می شود :(واریوپپتیل باید زیر نظر پزشک تجویز شود. آمپول واریوپپتیل با یک تزریق عضلانی در هر دو باسن تجویز می شود. برنامه دوز بستگی به قدرت محصول انتخاب شده دارد. میکروگرانول های لیوفیلیزه باید در آب استریل بازسازی شوند. هیچ رقیق کننده دیگری نباید استفاده شود.)

اندومتریوز

سرطان پروستات

سارکوم استرومایی آندومتر

پارافیلیا

ناباروری زنان

درمان فیبرومیوم رحم قبل از جراحی

تداخلات دارویی آمپول واریوپپتیل

داده های فارماکوکینتیک انسانی با آمپول واریوپپتیل نشان می دهد که قطعات C ترمینال تولید شده در اثر تخریب بافت یا به طور کامل در بافت ها تجزیه می شوند یا به سرعت در پلاسما تجزیه می شوند یا توسط کلیه ها پاک می شوند. بنابراین، بعید است که آنزیم های میکروزومی کبدی در متابولیسم آمپول واریوپپتیل دخالت داشته باشند. با این حال، در غیاب داده های مربوطه و به عنوان یک اقدام احتیاطی، داروهای هیپرپرولاکتینمیک نباید همزمان با آمپول واریوپپتیل استفاده شوند زیرا هیپرپرولاکتینمی تعداد گیرنده های GnRH هیپوفیز را کاهش می دهد.

موارد منع مصرف آمپول واریوپپتیل

اگر به آمپول واریوپپتیل یا داروهای مشابه مانند لوپرولیدحساسیت دارید، نباید از این دارو استفاده کنید.

قبل از استفاده از آمپول واریوپپتیل ، اگر هر نوع سرطانی دارید که به ستون فقرات شما گسترش یافته است، انسداد مثانه یا مشکلات ادرار، دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سابقه سکته مغزی یا حمله قلبی، یا اگر سیگار می کشید

پس از تزریق، علائم سرطان پروستات ممکن است برای مدت کوتاهی بدتر شود. زیرا واریوپپتیل سطح تستوسترون شما را افزایش می دهد. این عوارض جانبی باید در عرض ۳ یا ۴ هفته بهبود یابد. اگر علائم شما با استفاده از واریوپپتیل بهبود نیافت یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

برخی از عوارض جانبی واریوپپتیل علائم سرطان پروستات هستند که ممکن است به دلیل افزایش سطح تستوسترون شما ایجاد شوند. اگر هنگام ادرار کردن، خون در ادرار، درد استخوان، بی حسی، گزگز، ضعف عضلانی یا از دست دادن حرکت در هر قسمتی از بدن خود دچار درد یا سوزش شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

اگرچه آمپول واریوپپتیل برای زنان استفاده نمی شود. این دارو می تواند باعث نقص مادرزادی شود و نباید توسط زنان باردار یا ممکن است باردار استفاده شود.

اطلاعات در مورد آمپول واریوپپتیل

عوارض جانبی زیر در طی استفاده پس از تایید آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین شناسایی شده است. از آنجایی که این واکنش ها به طور داوطلبانه از جمعیتی با اندازه نامشخص گزارش می شوند، همیشه نمی توان به طور قابل اعتماد فراوانی آنها را تخمین زد.در طی نظارت پس از بازاریابی، موارد نادر آپوپلکسی هیپوفیز (یک سندرم بالینی ثانویه به انفارکتوس غده هیپوفیز) پس از تجویز آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین گزارش شده است. در اکثر این موارد، آدنوم هیپوفیز با اکثر موارد آپوپلکسی هیپوفیز در ۲ هفته پس از اولین دوز و برخی در یک ساعت اول تشخیص داده شد. در این موارد آپوپلکسی هیپوفیز به صورت سردرد ناگهانی، استفراغ، تغییرات بینایی، افتالمپلژی، تغییر وضعیت ذهنی و گاهی اوقات فروپاشی قلبی عروقی تظاهر می کند. مراقبت های پزشکی فوری مورد نیاز بوده است.تشنج و رویدادهای ترومبوآمبولیک: اما نه محدود به، آمبولی ریوی، تصادف عروق مغزی، انفارکتوس میوکارد، ترومبوز وریدی عمقی، حمله ایسکمیک گذرا و ترومبوفلبیت گزارش شده است.

محل نگهداری آمپول واریوپپتیل

در دمای ۲۰-۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود. آمپول واریوپپتیل را منجمد نکنید.هر سرنگ یکبار مصرف حاوی مقدار قابل تزریق (D-Trp6-LHRH) 3.75 میلی گرم است که در یک پلیمر زیست تخریب پذیر، DL-lactide-co-glycolide  محصور شده است. هر سرنگ از سوسپانسیون حاوی پلی سوربات ۸۰، دکستران ۷۰، کلرید سدیم، دی هیدرات دی هیدروژن فسفات سدیم، محلول هیدروکسید سدیم برای تنظیم PH است.تزریق روزانه: هر محلول تزریقی ۰.۱ میلی گرم در میلی لیتر حاوی تریپتورلین استات ۱۰۵ میکروگرم معادل ۹۵.۶ میکروگرم در محلول آبی کلرید سدیم با pH تنظیم شده است.بلافاصله قبل از آماده کردن تزریق، دستان خود را با آب گرم و صابون بشویید و دستکش بپوشید. پوشش را از در ویال جدا کنید و اجزای MIXJECT و ویال آمپول واریوپپتیل را بردارید. دکمه Flip-Off را از بالای ویال بردارید و درپوش لاستیکی ظاهر شود. ویال را در وضعیت عمودی ایستاده روی سطح آماده شده قرار دهید. درپوش لاستیکی را با دستمال الکلی ضد عفونی کنید. دستمال الکلی را دور بریزید و اجازه دهید درب آن خشک شود.

واریوپپتیل معمولا هر ۴، ۱۲ یا ۲۴ هفته یک بار تجویز می شود. برنامه دوز شما به قدرت واریوپپتیل که استفاده می کنید بستگی دارد. تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید.واریوپپتیل به عضله تزریق می شود. ممکن است نحوه استفاده از تزریقات در خانه به شما نشان داده شود. اگر نحوه تزریق را نمی دانید و سوزن ها و سرنگ های استفاده شده را به درستی دور بیندازید، این دارو را خود تزریق نکنید.واریوپپتیل یک داروی پودری است که قبل از استفاده باید با مایع (رقیق کننده) مخلوط شود. اگر از تزریقات در خانه استفاده می کنید، مطمئن شوید که نحوه درست ترکیب و نگهداری دارو را می دانید.داروی مخلوط را تکان ندهید وگرنه ممکن است کف کند. دوز خود را فقط زمانی آماده کنید که آماده تزریق هستید. اگر دارو تغییر رنگ داده یا ذرات در آن وجود دارد، از آن استفاده نکنید.

پس از تزریق، علائم سرطان پروستات ممکن است برای مدت کوتاهی بدتر شود زیرا آمپول واریوپپتیل سطح تستوسترون شما را افزایش می دهد. این عوارض جانبی باید در عرض ۳ یا ۴ هفته بهبود یابد. اگر علائم شما با استفاده از آمپول واریوپپتیل بهبود نیافت یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

هنگام استفاده از آمپول واریوپپتیل ، ممکن است نیاز به آزمایش خون مکرر داشته باشید.هر ویال (بطری) یک بار مصرف این دارو فقط برای یک بار مصرف است. بعد از یک بار مصرف دور بیندازید، حتی اگر بعد از تزریق دوز شما هنوز مقداری دارو در آن باقی مانده باشد.فقط یک بار از یک سوزن یکبار مصرف استفاده کنید، سپس آن را در ظرف ضد سوراخ بیندازید.ویال ها و سرنگ های از پیش پر شده را در دمای اتاق به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری کنید. یخ نزنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر