یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان خانگی گلو دردی که با خوردن آب یخ ایجاد شده

عکس, درمان خانگی گلو دردی که با خوردن آب یخ ایجاد شده

در صورتی که پس از خوردن آب یخ دچار گلو درد شدید از روشهای خانگی زیر برای درمان استفاده کنید :

چای
دم‌نوش بابونه
دم‌نوش آویشن
دم‌نوش زنجبیل
دم‌نوش نعناع کوهی
دم‌نوش زنجبیل
دم‌نوش ریشه شیرین بیان
شیر داغ و عسل
معجون نشاسته و شیر

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که غرغره کردن آب نمک در ساعت‌های مختلف روز با آب گرم می‌تواند تورم موجود در گلو را کاهش دهد و محرک‌ها یا باکتری‌های موجود را نیز از بین ببرد.پزشکان معمولا توصیه می‌کنند نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید. اگر طعم نمک برایتان آزاردهنده است، سعی کنید کمی عسل به ترکیب ذکر شده اضافه نمایید.

بهتر است از آب نبات‌های مخصوص سرفه استفاده کنید. برای اینکه تاثیر بهتر و بیشتری دریافت نمایید می‌توانید از برندی استفاده کنید که محصولات آن خاصیت بی‌حس کنندگی و آرامش بخشی را دارد.

آب یخ و حتی نوشیدنی های سرد دیگر می توانند موجب منقبض شدن رگ های خونی شوند، و بر همین اساس اثری منفی بر گوارش داشته باشند. همچنین، نوشیدن آب یخ می تواند فرایند طبیعی جذب مواد مغذی از غذای مصرفی طی گوارش را مختل کند. به واسطه نوشیدن آب یخ، تمرکز بدن از گوارش بر تنظیم دمای بدن معطوف می شود که می تواند حتی موجب از دست رفتن آب و احساس تشنگی شود. دمای عادی بدن ۳۷ درجه سانتیگراد است و زمانی که چیزی با دمای بسیار کم مانند آب یخ یا بستنی مصرف می کنید، بدن تلاش می کند با صرف انرژی بیشتر دما را تنظیم کند. این میزان انرژی اضافه برای تنظیم دما در اصل باید در روند گوارش و جذب مواد مغذی صرف شود. بر همین اساس است که همواره نوشیدن آب در دمای اتاق توصیه می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر