یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

درمان عصبی شدن معده و درد آن بر اثر استرس و غم

عکس, درمان عصبی شدن معده و درد آن بر اثر استرس و غم
وقتی ما دچار استرس شدید یا ناراحتی می شویم یا در شرایط عصبی و بحران ها قرار می گیریم احتمال اینکه به درد های معده و اسپاسم ها و تهوع دچار شویم دور از ذهن نیست. ممکن است این درد و مشکلات معده حتی مدت ها پس از حل مشکل هم چنان همراه ما باشد. چاره چیست ؟ می توانیم برای درمان هم از درمان های خانگی و سنتی و هم در صورت شدت بیماری از درمان های شیمایی استفاده کنیم.

درمان های خانگی و سنتی معده درد عصبی

دم نوش نعناع : یکی از بهترین ها برای تسکین درد های معده نعناع است. شما می توانید از نعنای تازه ی تمیز شسته شده یا نعناع خشک استفاده کنید ، فرقی نمی کند . اگر از نعناع خشک استفاده می کنید کمتر از نصف لیوان را نعناع ریخته و روی آن را با آب جوش و یک تکه کوچک نبات پر کنید. بگذارید روی کتری یا سماور به مدت بیست دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و میل کنید. نعناع بهترین داروی گیاهی  برای معده درد و دل پیچه است که اثر کلیدی آن بر درمان معده درد تایید شده است. نعناع با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می تواند تاثیر سریع و محسوسی داشته باشد.
دم نوش زیره ی سبز: زیره ی سبز از زیره ی سیاه ارزان تر اما بسیار مفید تر است. تاثیر زیره کم از نعناع نیست و شما می توانید با رعایت فاصله ی یکساعت هر دو دمنوش را برای درمان سریع تر میل کنید. زیره ی سبز ، بادشکن، مقوی معده، ضد اسپاسم، مقوی معده، ضد نفخ، ضد احتقان، هضم کننده غذا و و دارای خواص آنتی اکسیدانی فراوان می باشد. برای درست کردن این دمنوش نیز حدود دو قاشق غذا خوری زیره سبز کوبیده شده را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و با یک تکه کوچک نبات بگذارید بیست دقیقه دم بکشد. سپس آن را  میل نمایید.

درمان های دارویی معده درد عصبی :

پیشنهاد ما این است که نخست درمان های خانگی را امتحان کنید چرا که درمان با آن ها حتما صورت می گیرد اما اگر دسترسی به نعناع و زیره ندارید داروهای زیر را در صورت شدت درد امتحان کنید.
کلیدینیوم-سی (Clidinium-C) :(کلیدینیوم سی یکی از داروهای پر مصرف می باشد که در ناراحتی های گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو ترکیبی از دو داروی کلیدینیوم و کلرودیازپوکساید می باشد . کلیدینیوم یک داروی آنتی کولینرژیک و ضد اسپاسم می باشد که به کاهش علائم پیچش و درد در معده و روده ها کمک می نماید . این دارو با آهسته کردن حرکات طبیعی دستگاه گوارشی و شل کردن عضلات معده و روده ها این کار را انجام می دهد .)
فاموتیدین ( FAMOTIDINE) : این دارو می تواند سوزش و اسید بالای معده ی شما را در زمان استرس و خشم کاهش دهد.
امپرازول (Omeprazole) : امپرازول در مواردی که اسید معده سرکش می شود و بیش از حد تولید می شود کاربرد دارد همچنین در رفلکس معده و درمان هلیکوباکتر و یا برای کاهش عوارض گوارشی سایر داروها استفاده می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر