یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های خانگی و فوری آبریزش بینی

عکس, درمان های خانگی و فوری آبریزش بینی

بهترین درمان گیاهی برای درمان آبریزش بینی گیاه اکیناسه است. برای درمان می توانید تحت نظر پزشک و با دستور او از قرص های اکیناسه روزی ۳بار استفاده نمایید.اگر به این داروی گیاهی دسترسی ندارید از روشهای درمانی زیر استفاده کنید :

درمانگران طب سنتی برای درمان آبریزش بینی در هر فصلی استفاده از بخور ۶ گیاه را توصیه می کنند. برای تهیه این بخور یک قاشق چای خوری از گیاهان خشک شده اسطوخودوس، مرزنجوش، آویشن، تخم گشنیز، پونه و نعناع را مخلوط و درون ظرفی ریخته و روی آن ۳ تا ۴ لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. زمانی که بخار از آن خارج شد، از بخار تهیه شده از این گیاهان استنشاق کنید یا از محلول صاف شده آن استفاده نمایید.

اگر آبریزش بینی کلافه تان کرده می توانید دمنوشی مفید برای خود با چوب میخک تهیه کنید زیرا چوب میخک حاوی خواص ضدعفونی کنندگی و آرامبخشی طبیعی است.یک عدد چوب میخک، مقداری دارچین، زنجبیل تازه رنده شده، یک عدد هل شکسته و یک قاشق عسل را مخلوط کنید و با یک لیوان آب داغ قبل از خواب میل کنید.

هم چنین می توانید ۳ تا ۴ قاشق از برگ های خشک شده آویشن را درون آب جوش بریزید و از بخار آن استفاده کنید و یا محیط خانه یا کار خود را با آن مرطوب کنید.

اگر دچار آبریزش بینی هستید، می توانید به غذا مقدار کمی زنجبیل یا دارچین اضافه کنید زیرا این گیاهان گرم و خشک هستند و رطوبت بدن را کم می کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر