یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گیاهی و قطعی تکرر ادرار و مثانه بیش‌فعال

عکس, درمان گیاهی و قطعی تکرر ادرار و مثانه بیش‌فعال

اگر شما مدام دچار تکرر ادرار می شوید مثانه شما بیش فعال است و باید درمان کنید . در این پست درباره این بیماری و درمان های آن برای شما نوشته ایم.

مثانه بیش‌فعال اختلالی است که با عملکرد ذخیره‌سازی مثانه ارتباط دارد و باعث می‌شود فرد دچار تکرر ادرار شده و به‌صورت ناگهانی به دفع ادرار نیا‌ز پیدا ­کند.ممکن است نیاز به دفع ادرار غیرقابل ‌کنترل و غیرارادی باشد که به آن بی‌اختیاری ادرار می‌گویند.اگر‌چه مثانه‌ی بیش‌فعال در میان افراد مسن شایع است، اما به‌ عنوان رفتاری طبیعی در فرایند پیری به‌شمار نمی‌آید.بیماری مثانه‌ی بیش‌فعال به راحتی با دارو قابل کنترل است ولی در صورت قطع درمان و عدم مراجعه‌ی منظم به پزشک، ممکن است علایم ناخوشایند قبلی تکرار شود. تمام مبتلایان به بیماری مثانه‌ی بیش‌فعال باید معاینات دوره‌ای را حداقل هر ۳ ماه یک‌بار دنبال کنند و تا زمانی که پزشک مصرف دارو را توصیه می‌کند، درمان را قطع نکنند.در صورتی که دچار مثانه‌ی بیش‌فعال هستید، مراجعه منظم دوره‌­ای به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) را فراموش نکنید.«مثانه بیش فعال»، اختلالی است که به دنبال انقباض بیش از حد عضله مثانه ایجاد می‌شود و علایمی همچون تکرر ادرار، فوریت ادرار، بی اختیاری ادراری و شب ادراری را ایجاد می‌کند. این مشکل می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی بیمار تاثیر زیادی بگذارد.شیوع مثانه بیش‌فعال در مردها ۷تا  ۲۷ درصد و در خانم‌ها ۹ تا ۴۳ درصد است و با افزایش سن شیوع این مشکل بیشتر می‌شود. عواملی مانند چاقی، مصرف کافئین و یبوست می‌تواند در ایجاد این اoتلال نقش داشته باشد و همچنین دیابت کنترل نشده، تحرک کم و درد لگن مزمن ممکن است علائم آن را بدتر کند.

درمان ها :

مصرف زنجبیل می‌تواند شدت علائم مثانه بیش فعال را به طور معناداری کاهش دهد و تجویز آن در بیماران مبتلا به علایم مثانه بیش فعال  بسیار مفید خواهد بود.

داروی تولترودین؛ دارویی است که برای کاهش انقباض بیش‌ از حد مثانه تجویز می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر