یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نحوه ی فعال ساختن نمایش فایل‌های مخفی در ویندوز

عکس, نحوه ی فعال ساختن نمایش فایل‌های مخفی در ویندوز
آموزش اینکه چگونه فایل های مخفی در ویندوز را برگردانیم و نمایش آن را ممکن کنیم چرا که این فایل ها گاه بسیار مفید هستند . به عنوان مثال، ویندوز بعضی فایل‌های سیستمی مهم خود را به‌صورت پنهان در می‌آورد یا بعضی افراد فایل‌های شخصی یا هر فایلی که می‌خواهند در نمایش عموم قرار نگیرد، به‌صورت پنهان درمی‌آورند.
نمایش فایل‌های مخفی در ویندوز XP , ۷ و ۸
ابتدا باید پنجره Folder Options را باز کنیم. جهت این کار به قسمت My Computer یا Computer ویندوز خود وارد شوید و از منوی بالایی پنجره بر روی گزینه Tools کلیک کرده و از مورد‌های باز شده گزینه… Folder Options کلیک کنید.سربرگ View را انتخاب و از بخش Advanced Settings بر روی چک‌باکس کناری گزینه Show hidden files ,folders, or drives کلیک کنید تا فعال شود. جهت تأیید و ذخیره تغییرات، بر روی نوشته OK یا Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.جهت دیدن فایل یا فایل‌های آشکار شده، به درایو یا پوشه مورد نظر خود بروید. فایل‌هایی که مخفی بوده‌اند و آن را آشکار کرده‌اید، کمرنگ‌تر از بقیه فایل‌ها نمایش داده می‌شوند.
نکته: اگر می‌خواهید فایل‌های محافظت‌شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شوند، می‌توانید از سربرگ View چک‌باکس گزینه (Hide protected operating system files (Recommended را بردارید تا این فایل‌ها دیده شوند، اما توجه داشته باشید این گزینه، جهت امنیت بیشتر لازم است؛ بنابر این، سعی کنید این گزینه را تغییر ندهید.
آشکار کردن فایل‌های مخفی در ویندوز ۸ نیز تقریبا همانند ویندوز xp و ۷ است. از صفحه شروع (Start Screen) ویندوز ۸ گزینه Control panel را انتخاب کنید تا وارد کنترل پنل ویندوز شوید.
روش دیگر: می‌توانید از منوی سمت راست ویندوز (Charms bar) بر روی تصویر search (جستجو) کلیک و از کادر جستجوی باز شده، عبارت Control panel را بنویسید. به این صورت، می‌توانید کنترل‌پنل ویندوز را پیدا و آن را اجرا کنید.بر روی گزینه Appearance and Personalization کلیک کنید.پنجره Appearance and Personalization باز می‌شود. از این پنجره و از بخش Folder Options، گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر