یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل جوش زدن روی سر و اسم قرص ها و شامپوهای درمان کننده

عکس, دلایل جوش زدن روی سر و اسم قرص ها و شامپوهای درمان کننده
جوش زدن روی سر دردناک و نازیبا است . این جوش ها بر خلاف جوش های صورت خیلی دیر خوب می شوند و حتی ممکن است سال ها رو سر باقی بمانند. علت این جوش ها می تواند شپش می باشد. اگر شپش دارید باید خود و خانواده ی شما هم زمان درمان شوید .( درمان قطعی شپش در سایت وجود دارد در قسمت جستجوی سایت آن را پیدا کنید ) اگر پای شپش وسط نیست بهتر است بدانید علت شایع دیگر جوش کف‌ سر مسدود شدن مجاری چربی‌ساز باشد که گاهی زمینه ژنتیکی دارد و باید در مورد علت بروز آن با متخصص پوست مشورت کنید. جوش های روی صورت اگر خوب نشوند فرد را کچل می کنند و باعث ریزش دائمی موها می شوند. خوشبختانه این جوش ها مسری نیستند. افرادی که جوش کف‌ سر یا ضایعات مشابه دارند، باید با آب ولرم حمام کنند و تا جای ممکن کمتر از سشوار استفاده کنند و هنگام خروج از منزل نیز ترجیحا کلاه بگذارند.
درمان جوش سر ناشی از مسدود شدن مجاری چربی‌ساز :
مصرف کپسول ایزوترتینویین کنترل‌کننده است. ۷۰ درصد افرادی که جوش می‌زنند بعد از مصرف این دارو بهبود می‌یابند و در ۳۰ درصد افراد لازم است درمان‌ها ادامه‌دار باشد.
درمان جوش سر ناشی از زمینه میکروبی : برای درمان می‌توان از شامپوهای ضدچربی حاوی ماده موثر زینک‌پریتیون، کتوکونازول(اگر ۱۰ سال از بروز جوش گذشته و مصرف شامپوی کتوکونازول بی‌فایده بوده، باید نوع درمانشان را تغییر دهند. حتما حین مراجعه به متخصص اعلام کنند که قصد بارداری دارند تا داروهای ممنوعه در دوران بارداری برایشان تجویز نشود.کتوکونازول داروی ضدهورمون مردانه است و در صورتی که جنین پسر باشد در بارداری مشکل ایجاد می‌کند. گرچه شامپو جذب پوستی چندانی ندارد اما به هر حال بهتر است اگر قصد بارداری ندارند، با توجه به اینکه این دارو موثر هم نبوده، مصرف آن را قطع کنند.) و سلنیوم‌سولفاید به نوبت استفاده کرد. این شامپوها خواص دارویی دارند و برحسب نیاز باید زیرنظر متخصص مصرف شوند. مصرف یک نوع شامپو به طور مداوم سبب مقاوم شدن عوامل میکروبی به دارو می‌شود.
درمان جوش سر ناشی از اگزما : افرادی که زمینه اگزما دارند و در فصل بهار دچار آب‌ریزش و… می‌شوند می‌توانند از داروهای ضدحساسیت برای درمان جوش سر هم استفاده کنند و شامپوی کرمی مصرف کنند تا پوست سر خشک نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر