یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلیل لاغر شدن با خوردن گل کلم

عکس, دلیل لاغر شدن با خوردن گل کلم

گل کلم در کنار تمام خواصی که دارد میتواند به کاهش وزن کمک کند. شما می توانید در کنار بهره گرفتن از آنتی اکسیدان هاو مواد مغذای در گل کلم از فایده کاهش وزن آن نیز برخوردار شوید. گل کلم ، کالری کمی دارد و تنها ۲۵ کالری در هر فنجان است. بنابراین می توانید مقدار زیادی از آن را بدون افزایش وزن بخورید. همچنین می تواند به عنوان جایگزین کم کالری برای غذاهای پرکالری مانند برنج و آرد عمل کند.م گل کلم به عنوان منبع خوب فیبر هضم غذا را کند کرده و احساس سیری را افزایش می دهد. این به طور خودکار تعداد کالری هایی را که در طول روز می خورید کاهش می دهد. این یک عامل مهم در کنترل وزن است.سوم محتوای بالای آب یکی دیگر از جنبه های دوست داشتنی گل کلم برای کاهش وزن است. در واقع ۹۲ درصد وزن آن را آب تشکیل می دهد. مصرف مقدار زیادی غذاهای غنی از آب و کم کالری با کاهش وزن همراه است.اگر شما مشکلاتی را که در انتهای همین پست ذکر شده است دارید نباید آن را زیاد مصرف کنید.

خواص گل کلم بسیار بالا است. اما برای افراد زیر بسیار خطرناک است.

۱. مشکلات تیروئیدی
تیروئید یک غده کوچک در گردن شما است که هورمون های مهمی تولید می کند. برای انجام کار خود به ید نیاز دارد. خوردن مقدار زیادی گل کلم ممکن است تیروئید شما را از جذب ید باز دارد و از تولید هورمون جلوگیری می کند. در نتیجه این افراد باید یک جایگزین برای خواص گل کلم پیدا کنند.

۲. مشکلات گوارشی یا GI با گل کلم
دارا بودن فیبر بالا از خواص گل کلم به حساب می آید. اما غذاهای غنی از فیبر ممکن است باعث نفخ و گاز معده شوند. به ویژه افرادی که بیماری هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، بیماری التهابی روده (IBD) ، بیماری کرون یا کولیت اولسروز دارند نباید از این سبزی میل کنند.

۳. بیماری قلبی
اگر از داروهای رقیق کننده خون یا استاتین ها برای بیماری های قلبی استفاده می کنید این امکان وجود دارد که پزشک شما را از خوردن گل کلم منع کند. چرا که این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین K است. این ویتامین می تواند با داروی شما تداخل ایجاد کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر