یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش مصرف بی سی ای ای و نکاتی در این خصوص

عکس, روش مصرف بی سی ای ای و نکاتی در این خصوص
بهترین نسبت روش مصرف بی سی ای ای ۲:۱:۱ لوسین به ایزولیسین به والین است. بنابراین ۶‌ گرم بی سی ای ای حاوی ۳ گرم لوسین و ۱.۵ گرم ایزولیسین و والین است. بالاترین نسبت آن ها ۳:۱:۱ بوده که باید بعد از اتمام تمرین میل کنید ، زیرا لوسین برای سنتز پروتئین عضلات ضروری است. هر نسبت بالاتری باید نسبت کمتری والین و ایزولیسین داشته باشد.شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از ورزشکاران همیشه یک بطری حاوی مکمل بی سی ای ای در دستشان دارند و جهت تامین BCAA مورد نیاز روزانه خود همیشه از این مکمل استفاده می کنند ، به این امید که مانع تجزیه بافت عضلات شوند و سنتز پروتئین عضلات و رشد عضلات را افزایش دهند. متاسفانه این تکنیک تاثیر متضاد داشته و در واقع مانع افزایش سطح سنتز پروتئین عضلات می گردد.تحقیقات انجام شده بر روی روش مصرف بی سی ای ای نشان می دهد که باید این مکمل را به صورت دوره ای مصرف کنید و مابین هر وعده وقفه چند ساعته بیاندازید تا سطح سنتز پروتئین عضلات افزایش یابد. زمانی که لوسین همیشه در جریان خون موجود باشد ( ۲۴/۷ ) ، مانع بالا رفتن سطح سنتز پروتئین عضلات که چند ساعت بعد از پایین بودن سطح لوسین خون به وجود می آید ، می شود. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که روش مصرف بی سی ای ای به صورت دوره ای چگونه است ؟! لیست اولویت بندی که در ادامه برایتان شرح می دهیم را پیروی کرده و مکمل bcaa را فقط در این زمان ها میل کنید. هر کاری که انجام می دهید ، از مصرف مداوم این مکمل در طول روز خودداری کنید مگر اینکه هدف شما فراهم کردن انرژی ثابت در طول روز باشد.آمینو اسیدهای شاخه ای از جمله آمینو اسیدهای ضروری هستند که به مقدار کم و ناکافی در رژیم غذایی روزانه وجود دارند و برای تامین نیاز ورزشکاران باید از منابع خارجی تامین شوند.این محصول‌ شرکت سایتک نوتریشن حاوی آمینو‌اسید های زنجیره ای لوسین ، ایزولیسین و والین به نسبت ۲:۱:۱ بوده که جلوی کاتابولیسم عضلات را گرفته و به ریکاوری و رشد بیشتر عضلات کمک شایانی می کند. سی ای ای برخلاف سایر آمینو اسیدها می باشد. لزومی ندارد آن ها اول به داخل کبد بروند و می توانند مستقیما وارد سلول های عضلانی شوند ، جایی که برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.
اولویت دوم = بهبود ریکاوری و رشد عضلات
زملن بندی = تا ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تمرین
دومین روش مصرف بی سی ای ای ، مصرف آن بعد از اتمام تمرین به مقدار ۶ الی ۱۰ گرم است. در این مرحله تامین لوسین برای سلول های عضلانی حیاتی است ، جایی که می تواند پروتئین کیناز mTOR را فعال کند و باعث افزایش سطح سنتز پروتئین عضلات و همچنین رشد عضلات گردد.
اولویت سوم = افزایش روند سنتز پروتئین عضلات مابین وعده های غذایی
زمان بندی = ۲ ساعت بعد از اتمام وعده های غذایی
زمانی که وعده غذایی شما شامل حداقل ۳ گرم لوسین و ۳۰ گرم پروتئین باشد ، سنتز پروتئین عضلات به صورت مداوم افزایش می یابد. حدود ۲ ساعت پس از اتمام غذا ، سنتز پروتئین کاهش یافته اما آمینو اسید آن وعده غذایی همچنان در خون در جریان است. در این زمان ، اگر ۳ گرم لوسین مازاد تامین شود ( همچنین دو آمینو اسید دیگر ) روند سنتز پروتئین عضلات ( ناشی از همان وعده غذایی ) بهبود می یابد.
اولویت چهارم = افزایش مقدار محتوای لوسین یک وعده غذایی
زمان بندی = با وعده های غذایی که حداقل ۳۰ گرم پروتئین تأمین نمی کنند
همانطور که گفته شد برای به حداکثر رساندن سنتز پروتئین ماهیچه شما به حداقل ۳۰ گرم پروتئین کامل و همچنین ۳ گرم لوسین نیاز دارید. اگر وعده غذایی شما کمتر از ۳۰ گرم پروتئین تامین نماید ، به احتمال زیاد ۳ گرم لوسین مورد نیاز را نیز تامین نمی کند. به منظور افزایش سنتز پروتئین ناشی از وعده های غذایی ، می توانید ۶ الی ۱۰ گرم BCAA مصرف کنید. این روش مصرف بی سی ای ای اطمینان حاصل می کند که محتوای لوسین به اندازه کافی تامین شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر