یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

روش گرفتن کد سخا ۱۴۰۰ برای مشمولان سربازی

عکس, روش گرفتن کد سخا ۱۴۰۰ برای مشمولان سربازی
کد سخا در واقع یک کد پنج رقمی است که تمامی مشمولان خدمت باید آن را داشته باشند و در تمامی مراحل خدمت از آن استفاده کنند. برای گرفتن این کد باید چه کار کنید ؟ ابتدا برگه مربوط به وضعیت مشمولیت و همچنین واکسیناسیون سربازی را دریافت کرده و پس از تایید و ثبت درخواست، کد به شما تحویل داده می شود.چنانچه مشمول خدمت سربازی می باشید، در قدم اول باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) دفترچه مربوطه را تهیه کنید. پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز در سیستم، برگه ای تحت عنوان برگه سبز به شما تحویل داده می شود که در آن زمان اعزام مشخص شده است.مسئولین بعد از بررسی و تایید برگه مربوط به وضعیت مشمولیت شما و همچنین برگه واکسیناسیون سربازیان اطلاعات شما را در سامانه ثبت می کند و سپس کد سخایی را که تنها مختص شما می باشد، در اختیارتان قرار می دهد. این کد به همراه کد ملی، کلید ورود شما به سامانه الکترونیکی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir می باشد که از طریق آن می توانید به انجام اموری همچون بررسی وضعیت امریه و جذب، ثبت درخواست خروج از کشور، مشاهده وضعیت معافیت کفالت و… بپردازید.
چگونگی بازیابی کد سخا :ممکن است برخی از داوطلبان کد پنج رقمی سخای خود را فراموش کنند که در این شرایط نیز امکان بازیایی این شماره برای افراد وجود دارد. به این صورت که متقاضیان می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه طبق مراحل ذیل، با وارد نمودن اطلاعات لازم نسبت به دریافت کد سخا اقدام کنند.ابتدا به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir مراجعه نمایید و از قسمت سمت چپ در پایین کادرهای موجود، عبارت “فراموشی کلمه عبور” که همان فراموشی کد سخا می باشد را انتخاب کنید.
حال می بایست نام کاربری را که همان شماره ملی است، به همراه شماره موبایل در کادر های مربوطه وارد نمایید و کلید “ارسال پیامک” را بفشارید تا کد سخای شما بازیابی گردد.
در چه زمینه هایی می توان از کد سخا استفاده کرد؟
بسیاری از افراد زمانی که به سن مشمولیت می رسند، می خواهند به نحوی خود را از رفتن به سربازی معاف کنند و به دنبال شرایط معافیت از خدمت هستند. برخی دیگر نیز با توجه به شرایط خاص خود در فکر گرفتن امریه سربازی در یکی از ارگان های نظامی و غیر نظامی و یا سازمان های دولتی می باشند. در این میان افرادی هم هستند که بنا بر دلایلی، خواهان تمدید و یا تعجیل در امر سربازی می باشند که تمامی درخواست های فوق و استعلام آن ها، از طریق سایت نظام وظیفه امکان پذیر می باشد.
شما می توانید با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود در سایت نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir از خدمات مذکور بهره مند شوید. همچنین امکانات ارائه شده در سایت نظام وظیفه برای آن دسته از مشمولانی که کد سخای خود را دریافت نموده اند، به ترتیب ذیل می باشند.
درخواست مجوز خروج از کشور
بررسی وضعیت معافیت های تحصیلی
بررسی وضعیت امریه و جذب
درخواست کارت پایان خدمت المثنی
درخواست تمدید و یا تعجیل در اعزام
پیگیری وضعیت اعزام به خدمت
اطلاع از محل خدمت سربازی
و…
سازمان وظیفه عمومی ناجا، علاوه بر سامانه ای که پیش تر با آن آشنا شدیم، یک نرم افزار نیز به منظور ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی معرفی کرده است که پیگیری و انجام اموری مانند خرید سریال دفترچه وظیفه عمومی، استعلام آخرین وضعیت پایان خدمت، استعلام وضعیت تمدید و یا تعجیل اعزام به خدمت و… از طریق این برنامه امکان پذیر می باشد.
برای دانلود و نصب این نرم افزار می توانید به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه کرده و از قسمت منوی بالای سایت، روی گزینه “دانلود” کلیک کنید تا به لینک دانلود نرم افزار هدایت شوید.
سازمان نظام وظیفه علاوه بر خدمات رسانی از طریق سامانه و نرم افزار، اطلاعاتی از قبیل وضعیت رسیدگی به پرونده و درخواست تعویض کارت و همچنین دریافت آخرین وضعیت مشمولین را از طریق پیامک نیز اطلاع رسانی می کند. همان طور که ذکر شد دریافت کارت سخا اولین و مهم ترین گام برای مشمولان سربازی است چرا که برای دسترسی به خدمات وظیفه عمومی چه در نرم افزار فوق و چه از طریق پیامک، علاوه بر کد ملی داشتن کد سخا الزامی می باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر