یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

زمان واریز یارانه ی گندم برای همه

عکس, زمان واریز یارانه ی گندم برای همه

(این خبر به زودی تکمیل میشود. )

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه به دلیل پرداخت یارانه دولتی به گندم، قیمت جهانی با قیمت داخل ایران این محصول اختلاف زیادی داشت، افزود: درپی چالش بحران امنیت غذایی در جهان، این فاصله زیادتر شده است و اکنون شاهد قاچاق فزآینده‌ای این محصول به خارج از مرز‌های ایران هستیم که باید جلوی آن گرفته شود. ساداتی‌نژاد افزود: یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی در ایران ۳۸ هزار تومان، اما در برخی کشور‌های همسایه ایران بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و لذا با این اختلاف قیمت زیاد، جلوگیری فیزیکی از قاچاق خیلی میسر نیست.

وی در ادامه گفت: براساس قانون بودجه دولت باید نظام توزیع یارانه‌ها را تغییر دهد و برای همین دولت قصد دارد یارانه مستقیم به مردم بدهد. وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر این که قیمت نان در نانوایی‌ها هیچ تغییری نکرده است، گفت: نرخ نان صنف و صنعت باهدف جلوگیری از قاچاق، به قمت آزاد ۱۲ هزار تومان محاسبه شده است و برای جبران آن طی روز‌های آینده دولت با واریز مبلغی در قالب یارانه، این افزایش قیمت را جبران می‌کند و واریزی مستقیم دولت به مردم بیشتر از هزینه ناشی از افزایش نرخ گندم است.

وی از کمبود شدید گندم در یکی از کشور‌های همسایه نیز خبرداد و گفت: این کشور قصد دارد حدود ۳ میلیون تن کسری گندم را با قاچاق از ایران، تامین کند و لذا ما باید با هوشیاری از منافع ملی خود صیانت کنیم. ساداتی نژاد گفت: این تصمیم هرچند سخت است، اما جلوی فساد را خواهد گرفت و با پرداخت یارانه مستقیم به مردم، هزینه تحمیل‌شده جبران خواهد شد. وزیر جهاد کشاوری بابیان اینکه درحال حاضر هیچ کمبودی در اقلامی مانند ماکارونی یا غلات و نهاده‌های دامی و روغنی درکشور نیست، افزود: اکنون کشت در اوکراین انجام نمی‌شود و سال آینده نیز بحران جهانی غلات در دنیا ادامه خواهد داشت. ساداتی نژاد در پایان با اعلام اینکه برای مقابله با این بحران جهانی اتخاذ تدبیر ویژه‌ای لازم بود، افزود: به ر

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر