یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت سردرد گرفتن بعد از بیدار شدن از خواب

عکس, علت سردرد گرفتن بعد از بیدار شدن از خواب
بعضی از افراد سردردهای شدیدی را بعد از بیداری از خواب تجربه می کنند و هر روز صبح خود را با سردرد شروع میکنند. علت این سردردها چیست ؟
دندان قروچه:دندان قروچه که شامل ساییده شدن دندانها بر روی هم است می تواند منجر به سردردهای صبحگاهی شود، این افراد بیشتر در معرض آپنه خواب هستند و در موارد شدید نیاز به درمان دارند، در مواردی پزشک برای درمان داروهای آرامبخش عضلانی، داروهای ضد اضطراب و یا در موارد شدید تزریق بوتاکس را برای آن پیشنهاد می کنند، افرادی که به طور معمول و یا در حد کم دچار دندانقروچه هستند با تشخیص حد این بیماری گاهی نیاز به درمان ندارند ولی به هر حال اگر دچار دندان قروچه هستید بهتر است با پزشک مشورت کنید.
میگرن : مهم ترین علت آن میگرن است . بسیاری افراد دارای میگرن ساعاتی بین چهار صبح تا ۹ صبح دچار این سردرد می شوند و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از این افراد دچار اختلال خواب هستند.
عدم خواب کافی و تاثیر آن بر سردرد صبحگاهی
آرتروز گردن و تاثیر آن بر سردرد صبحگاهی:اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ساعت ها پشت میز کامپیوتر می نشیند و مدام به یک نقطه خیره می شود، یا در موقع درس خواندن سرش را خم می کند و ساعت های طولانی به عضلات گردنش فشار می آورد و یا اگر سیگار می کشید و دخانیات مصرف می کنید، سبک زندگیتان را عوض کنید، چون شما مستعد ابتلا به آرتروز گردن هستید و این بیماری می تواند منجر به سردردهای تیرکشنده از ناحیه پشت سر شود.
سردرد تنشی
آپنه خواب :آپنه خواب یکی از دلایل به وجود آورنده سردرد صبحگاهی است، افرادی که دچار سندرم آپنه خواب هستند در طول شب خواب راحت نداشته و ممکن است بارها از خواب بپرند و همین باعث سردردهای صبحگاهی می شود، در مواردی قطع تنفس تا دو دقیقه نیز می رسد و به طور معمول خود فرد از آن اطلاع نمی یابد.
سردرد‌های خوشه‌ای:این درد تا سه ساعت طول می‌کشد و به طور منظم، معمولاً در همان ساعت از روز و اغلب در اوایل صبح رخ می‌دهد. علت آن مشخص نیست، اما نتیجه فعال شدن بیش از حد بخشی از مغز است که زمینه ماده خاکستری هیپوتالاموس است.اگر هر روز با سردرد از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است دلیل آن سردرد تنشی یا شاید میگرن باشد.
افسردگی و اضطراب:تحقیقات نشان می دهد یکی از دلایل عمده برای سردردهای صبحگاهی افسردگی و اضطراب است، بیمارانی که با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کنند باید برای رفع مشکلاتشان اقدام کنند، بسیاری افراد از اینکه به یک پزشک برای درمان بیماریهای روحی مراجعه کنند خودداری می کنند ولی اگر این افراد بدانند مشکلات روحی ناشی از یک سری اختلالات جسمی است و می تواند رفع شود دیگر خود را مقصر قلمداد نکرده و به درمان آن روی می آورند، رفع این مشکلات منجر به درمان سردرد صبحگاهی ناشی از ان نیز می شود.
عدم نوشیدن آب کافی و تاثیر آن بر سردرد صبحگاهی
دیابت و فشار خون و تاثیر آن بر سردرد صبحگاهی:بیماران مستعد و با پیشینه ژنتیکی فشار خون و دیابت نباید پیشگیری و چکاپ را فراموش کنند. رژیم غذایی آن ها باید سالم باشد و توصیه های پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به چنین معضلاتی را باید جدی بگیرند.این بیماری ها فقط سردردهای صبحگاهی را در پی ندارند بلکه میتوانند منجر به آلزایمر شوند. در مطالعات پزشکی زیادی نشان داده شده که آلزایمر با دیابت و فشار خون در ارتباط است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر