یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

یکی از بهترین درمان های واریس انجام حرکات ورزشی است که اگر آن ها را درست انجام دهید می توانید از شر واریس پا خلاص شوید.

با چه تمریناتی می توان از شر رگ‌های بزرگ شده و متورم پا خلاص شد؟

حرکت ساق پا :بایستید و هر دو پای خود را صاف نگه دارید. بر روی پنجه‌ی پا بلند شوید و سپس پایین بیایید. مانند تصویر زیر

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

پیاده روی : ساده ترین ورزشی که می‌توانید انجام دهید این است که بیشتر پیاده روی کنید. اجازه دهید پاهایتان بیشتر در حرکت باشند. پیاده روی کردن راه بسیار مناسبی برای بهبود جریان خون در پاها است. همچنین می‌توانید به جای استفاده از آسانسور، از راه پله استفاده کنید. حتی اگر قبل از رفتن به محل کار خود، کمی در محیط اطراف پیاده روی کنید، این کار تاثیر قابل توجهی در بهبود علائم ناشی از واریس خواهد داشت.

حرکت لانگز پهلو:بایستید و پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید. با پای راس خود یک قدم به سمت راست بردارید و در این حین پای چپ خود را ۹۰ درجه خم کنید. برای ان که به حالت اولیه بازگردید، به آرامی پای چپ را صاف کنید و پای راست را به طرف پای چپ بازگردانید تا مجددا پاهای شما اندازه عرض لگن از هم فاصله داشته باشد. حالا این حرکت را برای پای چپ نیز تکرار کنید. توجه داشته باشید که در حین انجام این حرکت، زانوی که خم می‌شود در راستای انگشتان پا باشد و از ان جلوتر نرود.مانند تصویر زیر

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

بالا آوردن پاشنه و پنجه: مانند تصویر زیر . ین حرکت را ۳۰ بار انجام دهید تا عضلات ساق پای شما درگیر شوند. این کار موجب منقبض شدن رگ‌ها شده و بنابراین رگ‌ها با نیروی بیشتری خون را به سمت بالا می‌فرستند و خون در پاها جمع نمی شود.

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

حرکت قایق:بنشینید و کمر خود را صاف نگه دارید. دستان خود را پشت کمر خود روی زمین قرار دهید و فشار دهید و سپس به آرامی پاهای خود را (که از زانو خم هستند) از روی زمین بلند کنید. در این حالت ساق پای شما با زمین موازی خواهند بود. حالا سعی کنید با حفظ تعادل در ناحیه لگن، دستان خود را از روی زمین بردارید و آن‌هارا به طرف جلو و به سمت ساق پا بکشید. سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید.

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

بالا آوردن کف پا: مانند تصویر زیر.در صورتی که برای مدت زمان طولانی می‌نشینید، این حرکت برای تمرین دادن عضلات پایینی پاهایتان بسیار عالی است. پنجه‌ی پای خود را از روی زمین بلند کنید تا تنها نقطه تماس پا با زمین، پاشنه پا باشد. سپس پایتان را پایین بیاورید و این بار پاشنه‌ی پا را از روی زمین بلند کنید تا جایی که تنها نقطه تماس پا با زمین، نوک انگشتانتان باشد. سعی کنید به مرتب در حین کار این حرکت را با پاهای خود انجام دهید.

عکس, قوی ترین تمرینات ورزشی درمان واریس

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر