یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نمای سرامیک ساختمان چه معایبی دارد که باید بدانید

عکس, نمای سرامیک ساختمان چه معایبی دارد که باید بدانید

اگر قصد دارید به جای سنگ نما از سرامیک نما استفاده کنید فقط به مقرون به صرفه تر بودن آن نگاه نکنید . شاید در نگاه اول هزینه سرامیک کمتر باشد اما با توجه ب معایب زیر نمای شما خیلی سریع تر خراب شده و نیاز به ترمیم دارد در حالیکه نمای سنگ عمر بهتری خواهد داشت.سرامیک نسبت به سنگ قیمت پایین تر و وزن کمتری دارد. از این رو در نمای ساختمان در بعضی کشورها از سرامیک بجای سنگ در نما استفاده می شود.پیمانکار نما برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده کنند. زیرا سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

کدام سرامیک برای مناطق گرمسیر مناسب است؟نکته ای که پیمانکار نما باید در انتخاب مصالح مورد توجه قرار دهد این است که مصالح مورد نظر حتما ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشد در این مناطق بهترین مصالح عموما آجر، خشت و گل هستند که ظرفیت حرارتی زیادی دارند. این مشالح با توجه به اختلاف دمای شب و دمای روز گرما را در خود ذخیره می کنند و در هنگام سردی هوای شب آن را منتقل می کنند. کاشی و سرامیک یکی از مصالح پر کاربرد در این مناطق است چون پایه آن با خشت ایجاد شده است.پیشنهاد می شود در این مناطق از سرامیک هایی با رنگ های روشن استفاده شود زیرا جذب نور به آن بسیار کمتر است و فضای خانه را گرمتر نمی کند همچنین استفاده از طرح های برجسته می تواند تاثیر شایانی در زیبایی و همچنین جذب نور کمتر داشته باشد.

معایب سرامیک نما :

استفاده از سرامیک در نما به دلیل مشخص بودن بندهای آن و مشکل پیوستگی باعث می شود تا زیبایی ساختمان کاهش پیدا کند. البته با استفاده از روش های نصب می توان تا حدودی مشکل پیوستگی آن را کاهش داد.

عایق نبودن نسبت به صدا
نمای سرامیکی بازتاب نور دارد.
عدم مقاومت در تغییرات جوی
عایق نبودن نمای سرامیک به سرما و گرما

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر