یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ورم مچ پاها گزگز و تکرر ادرار از اوره خون است درمان های خانگی

عکس, ورم مچ پاها گزگز و تکرر ادرار از اوره خون است درمان های خانگی
اگر جواب آزمایش شما نشان داد که اوره خون شما بالا است . یا اینکه با علائمی چون ورم مچ پاها ، گز گز کردن دست و پا و تکررر ادرار روبه رو شدید اوره خون شما زیاد است. این امربه دلیل به‌دلیل مصرف زیاد پروتئین یا اختلال در عملکرد کلیه‌ها رخ می دهد. در این پست از یاس فان درمان های خانگی پایین آوردن اوره را به شما آموزش می دهیم .

درمان های خانگی اوره خون

استفاده از زردجوبه و دارچین میزان دفع اوره در ادرار را افزایش می‌دهد.
سیب:متابولیسم پروتئین موجود در گوشت و ماهی با تولید اوره همراه است. سیب با تحریک اسید کلرهیدریک محیط آلکانی ایجاد می‌کند و اوره‌ی اضافی بدن را دفع می‌کند و به این ترتیب هضم غذا و پروتئین سریع‌تر انجام می‌شود. به همین دلیل متخصصان طب سنتی برای پایین آوردن اوره مصرف روزانه دو یا سه عدد سیب را توصیه می‌کنند.
چای ترش : این چای حاوی مقادیر بالا ویتامین c، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است، همچنین به عنوان یک درمان قدیمی و موثر برای کاهش اوره خون شناخته شده است. مطابق نظر متخصصان طب سنتی استفاده از چای ترش به‌صورت ناشتا موثرتر خواهد بود.
نوشیدن آب:روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب با زیادکردن فعالیت کلیه‌ها و افزایش دادن حجم ادرار سبب دفع مواد زائد و اوره از بدن می‌شود.
استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت و گیلاس:یک روش مرسوم برای کاهش میزان اوره استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت است. در این روش مقداری از کاکل ذرت و دم گیلاس را داخل یک قوری در حال جوش بریزید و به مدت نیم ساعت روی حرارت کتری یا توری دم کنید. روزانه ۴یا ۵ بار از این دم‌کرده استفاده کنید.
پروتئین موجود درشیر باعث افزایش اوره در خون می‌شود. پس بهتر است از جایگزین‌هایی مانند شیر سویا، شیر نارگیل و شیر بادام استفاده کنید.مواد غذایی با پروتئین حیوانی مانند گوشت و حبوبات را از رژیم غذایی حذف کنید یا کاهش دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید همان‌طورکه مصرف زیاد پروتئین اوره‌ی بیشتری تولید می‌کند، درصورت ناکافی بودن مصرف پروتئین، بدن ناچار به شکستن بافت‌های ماهیچه‌ای می‌شود و این امر میزان اوره را در بدن بالا می‌برد.
گیلاس
گیلاس سرشار از آنتوسیانین‌ها و فلانوییدها است و مصرف روزانه‌ی آن می‌تواند میزان اوره خون را کاهش دهد، همچنین درد و التهاب نقرس را کم کند.
مصرف غذاهای حاوی آرژنین و فسفر مانند غذاهای دریایی، شکلات، آبجو و بادام زمینی، دانه‌ی کدو تنبل، دانه کنجد و آجیل را تا زمان طبیعی شدن دفع اوره، از رژیم غذایی حذف کنید.روغن و کره گیاهی را حرارت ندهید،برای پخت و پز از روغن زیتون که اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد استفاده کنید ولی آن را حرارت ندهید.استفاده از نوشیدنی‌‌های الکلی برای کسانی که میزان اوره خون آن‌ها بالاست ممنوع است. زیرا اوره باعث افزایش اسید لاکتیک در بدن می‌شود و در این شرایط کلیه‌ها قادر نخواهند بود اوره دفع کنند. همچنین الکل میزان پورین را در خون افزایش می‌دهد و باعث بیماری نقرس می‌شود.نوشیدن ماءالشعیر همراه غذا میزان اوره و کراتنین را در خون بالا می‌برد، پس بهتر است از مصرف آن بپرهیزید.
درمان خانگی اوره خون بالا با سالاد سیزیجات یک روش ساده است. سالاد سبزیجات شامل هویج رنده شده، اسفناج خام، پیاز، چغندر خام، خیار، کرفس، جعفری، روغن زیتون، آب لیموترش یا آب غوره تهیه کنید.
استفاده از سرکه سیب نیز به دلیل دارابودن اسید مالیک و خاصیت قلیایی می‌تواند دفع اوره از ادرار را افزایش دهد و التهاب مفاصل را رفع کند.
توت فرنگی:توت فرنگی یک ماده‌ی غذایی ضد التهابی است و می‌تواند درد مفاصل ناشی از تجمع اوره در بدن را کاهش دهد. همچنین توت فرنگی خاصیت ادرارآوری دارد و می‌تواند با افزایش دادن حجم ادرار، اوره اضافی بدن را دفع کند.
لیمو:لیمو طعم ترش و خاصیت قلیایی دارد و حاوی ویتامین c است. استفاده‌ی روزانه از آب لیمو ترش به تنهایی یا ترکیب با آب می‌تواند تجمع اوره را در بدن کم کند و آن را از طریق ادرار دفع کند.
کنگرفرنگی:کنگر فرنگی حاوی مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آوردن بودن کنگرفرنگی باعث می‌شود اوره و مواد زائد بدن از ادرار دفع شود.
کنترل وزن:داشتن وزن متعادل یک اقدام بسیار موثر برای کاهش اسیداوریک در خون است. برای کنترل BMI بهتر است از مصرف غذاهای پرکالری، چرب و قندهای مصنوعی بپرهیزید و فیبرها و میوه و سبزیجات را جایگزین این غذاها کنید.
ورزش کردن:افزایش دفع اوره با ورزش کردن یک اقدام مناسب و ساده است. کسانی که در اثر اوره‌ی بالا تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلانی دارند، با ورزش مداوم می‌توانند میزان دفع این ماده‌ی سمی را بالا ببرند و سلامت بدن را تامین کنند. توصیه می‌شود این افراد سه بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت یک ورزش ملایم مانند پیاده روی یا دویدن یا شنا انجام دهند.همچنین ورزش‌های سنگین باعث افزایش اسید اوریک در بدن می‌شود پس بهتر است کسانی که نقرس دارند از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنند.
استفاده از جوش شیرین:جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند اوره و اسیداوریک را در خود حل کند و دفع آن را از کلیه‌ها راحت‌تر کند. برای استفاده از جوش شیرین نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در داخل یک لیوان آب حل کنید. این محلول را دو مرتبه در روز به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.
استفاده از اسموتی توت فرنگی و لیمو:توت فرنگی و لیمو هر دو خاصیت ادرار آوری دارند و می‌توانند میزان دفع اوره از بدن را افزایش دهند. برای تهیه‌ی آن باید مقداری توت فرنگی را بپزید و بعد از سرد شدن با میکسر آن را له کنید و سپس آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. این مواد را داخل قالب یخ بریزید و به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.
دمنوش زنجبیل:بالا رفتن اوره در بدن و دفع نشدن آن باعث جمع شدن اوره در مفاصل بدن می‌شود دمنوش زنجبیل به‌عنوان یک مسکن درد مفاصل ناشی از بالا رفتن اوره در طب سنتی توصیه می‌شود.برای تهیه‌ی دمنوش زنجبیل چند قاشق ریشه‌ی زنجبیل رنده شده را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و با حرارت غیر مستقیم در قوری دم کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را صاف کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بنوشید. این دمنوش را ۱۵ روز پشت سرهم باید استفاده کنید و بعد از چند روز استراحت مجددا استفاده از آن را شروع کنید.
دمنوش کرفس:کرفس گیاهی است که از تجمع آب در بدن جلوگیری می‌کند، مشکلات مربوط به ادرار را درمان می‌کند و اوره را از بدن دفع می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش باید از برگ‌های کرفس استفاده کنید.تهیه‌ی دمنوش کرفس بسیار ساده است. کافیست برگ کرفس را بشویید و خرد کنید سپس آن را به یک لیوان آب جوشیده و سرد شده اضافه کنید، سپس یک نعلبکی روی لیوان بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد از این مدت زمان دمنوش آماده است و می‌توانید آن را بنوشید. استفاده‌ی روزانه دو مرتبه دمنوش کرفس برای درمان اوره بالا مفید است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر