یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تاثیر مکمل کافئین و قرص های کافئین در بدنسازی

عکس, تاثیر مکمل کافئین و قرص های کافئین در بدنسازی
یکی از مکمل های بدنسازی که تقریبا تمام بدنسازان در جهان از آن استفاده میکنند مکمل کافئین است. کافئین با هدف افزایش انرژی و چربی سوزی مصرف می شود. خیلی ها گمان میکنند قهوه بهترین . کافئین است اما باید بدانید که این یک باور اشتباه است و اگر قصد بدنسازی دارید مصرف مکمل های کافئین توصیه می شود. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید .
دوز مورد نیاز ورزشکار به کافئین
بهتر است ۳ میلی گرم از این مکمل بدنسازی برای هر یک کیلوگرم از وزن انسان مورد استفاده قرار گیرد
زمان خوردن کافئین در بدنسازی
بهتر است این مکمل سی دقیقه قبل از آغاز تمرین مصرف شود.(توجه داشته باشید که کافئین باعث بروز اختلال در خواب می شود، اگر می خواهید مصرف این مکمل مشکلی در خواب شما ایجاد نکند بهتر است ساعات تمرینات بدنسازی شما صبح باشد تا مصرف آن مشکلاتی را برای شما به وجود نیاورد و شب بتوانید به خوبی بخوابید. زیرا خواب مناسب فاکتور مهمی در عضله سازی و حفظ قوای جسمانی است.)
چه کسانی نباید کافئین مصرف کنند :
افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا
بیماران قلبی
مواد غذایی حاوی کافئین که در صورت خوردن مکمل کافئین نباید زیاد مصرف شوند :
قهوه
چای
نوشابه های گاز دار
نوشیدنی های انرژی زا
چای سبز
شکلات تلخ
مقاوم شدن بدن در برابر مکمل بدنسازی کافئین!
بدن به سرعت در برابر کافئین مقاوم می شود. همین امر سبب می شود بدن در برابر مکمل بدنسازی حاوی کافئین عکس العمل مناسب را نشان ندهد. در نتیجه آثار این مکمل بر بدن کاهش پیدا می کند.
ذکر این نکته حایز اهمیت است اگر از این کافئین به عنوان مکمل بدنسازی استفاده می کنید دیگر نباید آن را به اشکال دیگر (مانند نوشیدنی) مصرف کنید. اگر روزی تمرین نمی کنید و یا به باشگاه نمی روید مصرف این مکمل را قطع نکنید.
آیا مکمل بدنسازی کافئین عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد؟
نتایج در مورد اثر این مکمل بدنسازی ضد و نقیض هستند. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل بدنسازی کافئین عملکرد ورزشی ورزشکاران را بهبود می بخشد، اما از طرفی دیگر برخی از مطالعات این نتیجه را رد می کنند.اما بهتر است به یک نکته توجه داشته باشید. بسیاری از این تحقیقات با دنیای واقعی هم خوانی ندارند. زیرا در اکثر این تحقیقات شرکت کنندگان در ازای شرکت در تحقیق پول و هزینه دریافت می کنند و ممکن است این امر بر نتیجه تحقیق اثر بگذارد. به همین دلیل بهتر است از مربی حرفه ای در مورد مصرف این مکمل بدنسازی مشورت بگیرید تا با توجه به عملکرد کرد شما تصمیم بگیرد که این مکمل را مصرف کنید یا خیر!بهتر است بدانید اگر تمرینات بدنسازی خود را با خستگی آغاز کنید و یا انرژی کافی برای انجام تمرینات نداشته باشید عملکرد شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مکمل بدنسازی حاوی کافئین در این حالت می تواند مانند معجزه ای عمل کند و نیروی لازم را برای انجام ورزشها و تمرینات بدنسازی در شما به وجود بیاورد.اخیرا تحقیقی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا مصرف مکمل بدنسازی کافئین، تئانین و تیروسین عملکرد ذهنی و جسمی ورزشکاران را افزایش می دهد یا خیر؟ در ادامه به بررسی این مطالعه می پردازیم.
نتایج این تحقیق در مورد مصرف این مکمل ها چه بودند؟
ورزشکارانی که از مکمل بدنسازی کافئین، تئامین و تیروسین استفاده کرده بودند، عملکرد ذهنی و جسمی بسیار بهتر و دقیق تری از گروه دارونما داشتند. این نتایج نشان می دهند که ترکیب کم کافیین با تئامین و تیروسین عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشد و خستگی را از آنها دور می کند.
بر مبنای این تحقیق می توان ادعا کرد مکمل بدنسازی حاوی این سه ماده می توانند انرژی زیادی را در بدن ورزشکاران تولید کنند و برای ورزش هایی که نیازمند حرکتهای سریع و هوشمندانه هستند، مصرف این مکمل ها بسیار موثر است. برای تهیه بهترین محصولات دارویی و مکمل بدنسازی به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر