یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت لکه های قهوه ای روی پوست و درمان های خانگی و دارویی

عکس, علت لکه های قهوه ای روی پوست و درمان های خانگی و دارویی
اگر روی پوست صورت و به خصوص روی دستان خود لکه های قهوه ای مشاهده کردید باید بدانید دلایلی چون برخی داروها ، افزایش سن ، نور خورشید ، بیماری های هورمونی و عوامل ژنتیکی باعث ایجاد این لکه ها می شوند. این لکه ها معمولا یک تا سه میلیمتر هستند گرد یا بیضی شکل هستند. بسته به علت ایجاد لکه ها ممکن است با ماسک های گیاهی و کرم های روشن کننده و لیزر و یا لایه‌بردار‌هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند، به سادگی از بین بروند اما گاهی اوقات درمان سخت تر است. در موارد سخت تر باید از درمان هایی چون استفاده از وکیوم و میکروکریستال‌ها استفاده کرد.
درمان های خانگی لکه های پوست : 
شیر سرد : شیر سرد را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می‌کند یک پنبه داخل شیر سرد بزنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوست‌تان چه تغییری می‌کند.
ماسک خیار و لیمو : یک خیار را رنده کمی شیر به آن اضافه کنید و چند قطره لیمو ترش هم به آن ترکیب اضافه کنید تا یک حالت خمیری داشته باشد این ماسک را روی صورتتان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. این ترکیب هم صورت شما را جوان‌تر می‌کند و هم لکه‌ها را کم رنگ می‌کند این ترکیب را یک روز در میان استفاده کنید بعد از یک ماه نتیجه را به چشم ببینید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر