یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

چگونه با موبایل از خود برای اینستا عکسهای جذاب و خاص بگیریم

عکس, چگونه با موبایل از خود برای اینستا عکسهای جذاب و خاص بگیریم

شاید شما هم از گرفتن عکسهای معمولی و تکراری در هوای روشن و فضای باز یا در منازل خود خسته شده باشید امروز به شما یاد می دهیم که چگونه عکسهای حرفه ای و زیبایی از خود بگیرید که با همیشه متفاوت باشد.

از میان ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر زاویه دید و ثبت یک عکس جذاب، عکاسی از میان اشیاء و اشکال مختلف است. گرفتن شات از میان فنس‌ها، نرده‌ها و چارچوب در‌ها از ایده‌های متداول برای این کار است. چنین تکنیکی در هنگام تمرکز روی سوژه‌های دور دست، می‌تواند کاربرد بیشتری داشته باشد و المان‌های مختلف را در قالبی متراکم قرار می‌دهد و فضا‌های خالی را نیز پر می‌کند. پس از عکسبرداری نیز می‌توانید با کراپ کردن قسمت‌های اضافی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

یکی از اشتباهات رایجِ عکاسان تازه‌کار، ثبت همه شات‌ها در ارتفاعی یکسان است که معمولاً متناظر با سر و گردن فرد قرار می‌گیرد. اگر چنین عادتی داشته باشید، فرصت را برای ثبت یک عکس جذاب از زاویه‌های دیگر از دست خواهید داد. هنگامی که ایده‌ای جدید به ذهن شما خطور نمی‌کند، می‌توانید دوربین خود را در فاصله‌ای نزدیک با سطح زمین قرار دهید تا دید تازه‌ای به دست آورید.همچنین یکی از مزایای نزدیک کردن دوربین به سطح زمین، افزایش میزان پایداری است. ناگفته نماند که زاویه نو می‌تواند المان‌های بیشتری را نیز در کادر قرار دهد. برای مثال هنگام عکاسی در فضای باز، می‌توانید با عکاسی در نزدیکی سطح، علف‌ها و چمن‌ها را هم در تصویر خود جای دهید.

ثبت تصاویر در روز‌های گرم و آفتابی تابستانی می‌تواند به سرعت تکراری شود. اگرچه در طی ساعات طلایی می‌توان بیشترین بهره را از خورشید برد و شات‌هایی زیبا گرفت، اما بسیاری دیگر از افراد نیز همین شیوه را در پیش گرفته‌اند و به کلیشه‌ای رایج تبدیل شده است. برای فرار از این یکنواختی می‌توانید در روز‌های بارانی به عکاسی بپردازید و در کنار دنبال کردن علاقه‌مندی خود، از استشمام بوی باران و هوای دلپذیر نیز لذت ببرید.عکاسی در باران چندین مزیت کلی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد آسان‌تر حس و حال در تصاویر است. همچنین دیگر لازم نیست که نگران زاویه تابش خورشید و شرایط نوری باشید. البته اگر تصمیم به عکاسی در روزهای بارانی دارید، حتما از تجهیزات مناسب بهره بگیرید. کاورهای ضد آب دوربین و لنز از مواردی هستند که بهتر است به همراه داشته باشید یا اینکه می‌توانید با مقداری پلاستیک، پوششی متناسب با دوربین و لنز خود ایجاد کنید.

بیشتر عکاسان از نرم افزار‌های ویرایش تصویر برای ایجاد تغییرات روی فایل‌های خام استفاده می‌کنند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به ادوبی لایت روم اشاره کرد. مشکل چنین برنامه‌هایی این است که کاربر بعد از عادت کردن به محیط آن‌ها، نحوه ویرایش به نسبت ثابتی را در پیش خواهد گرفت و به صورت مکرر اقدام به تکرار همان تنظیمات روی عکس‌های مختلف می‌کند. در نتیجه دور از ذهن نیست که خروجی‌های به دست آمده نیز شباهت و نزدیکی زیادی به هم داشته باشند.بدون شک نگرش هنری هر فرد در طول زمان دچار تغییر و دگرگونی می‌شود. عکاسان خلاق باید بتوانند تکامل دید خود را در قالب ویرایش‌های پس از تصویربرداری نیز به کار بگیرند. اختلاط شیوه‌های ویرایش گوناگون می‌تواند به ایجاد خروجی‌های جدید و متنوع کمک کند. برای مثال می‌توانید با امتحان کردن مقادیر مختلف برای نوار ابزار‌های رنگ‌های آبی، قرمز و سبز در لایت روم، جلوه‌های جدیدی را خلق کنید.

گاهی اوقات با صحنه‌ای خیره کننده در واقعیت مواجه می‌شویم، اما پس از گرفتن عکس، نتیجه نهایی چنگی به دل نمی‌زند و فاصله زیادی با آنچه در لنز دوربین دیده بودیم، خواهد داشت. پدیده گفته شده می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آن‌ها، پالت رنگی نامناسب تصویر است.

اگرچه ساختمان‌ها، منظره‌ها و آسمان از زیبایی‌های دنیای واقعی هستند، اما تقریباً در دسترس همه مردم دنیا قرار دارند. در نتیجه عکاسی مداوم از چنین سوژه‌هایی می‌تواند کار شما تکراری و غیر اصیل جلوه دهد. یکی از روش‌های آسان برای روحیه بخشیدن به تصاویر، گنجاندن افراد در قاب آن‌ها است. اگر خجالتی هستید و نمی‌خواهید از غریبه‌ها عکس بگیرید، می‌توانید به همراه دوستان خود به عکاسی بروید.هنگام عکاسی از افراد، بسیار ضروری است که نگاهی خلاقانه داشته باشید و خارج از چارچوب‌های رایج فکر کنید. آنچه در هر لحظه، کاربران شبکه‌های اجتماعی باز تولید می‌کنند، تصاویری تکراری هستند که حتی به طور معمول مکان‌های ثابتی دارند. در نتیجه رفتن به محل‌های جدید و بهره‌گیری از نگاهی تازه می‌تواند به خروجی‌ای دلچسب‌تر منتهی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر