یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چگونه با پروبیوتیک‌ در بدنسازی چربی سوزی کنیم

عکس, چگونه با پروبیوتیک‌ در بدنسازی چربی سوزی کنیم

پروبیوتیک‌ نقش مهمی در سلامت ما دارد به خصوص در بالا سیستم ایمنی بدن ما . حال سوال اینجاست که آیا پروبیوتیک‌ باید توسط ورزشکاران و در بدنسازی مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر ؟ پروبیوتیک‌ چه نقسی در زیبایی اندام دارد ؟

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقادیر مناسب پروبیوتیک‌ می‌تواند به از بین رفتن چربی کمک کند. طبق نتایج یک مطالعه جمعیت میکروبی روده در افراد چاق و لاغر متفاوت است. وقتی افراد چاق وزن کافی را از دست می‌دهند، میکروفلور روده آنها تغییر می‌کند تا شبیه افراد لاغر باشد. این تحقیق حاکی از آن است که میکروب‌های روده در افراد چاق به آن‌ها اجازه می‌دهد که مواد مغذی بیشتری را از مواد غذایی استخراج کنند. به این ترتیب مواد مغذی و کالری بیشتری جذب شده و مقداری که دفع می‌شود بسیار کمتر از افراد لاغر است.

پروبیوتیک‌ها موثر در جذب پروتئین

یکی دیگر از جاهایی که در آن پروبیوتیک‌ها مفیدند، جذب پروتئین است. یک مطالعه نشان داد بدن افرادی که به همراه یک وعده پروتئین، پروبیوتیک مصرف کرده‌اند؛ پروتئین بیشتری جذب می‌کند. به طور خاص، محققان دریافتند که این باکتری‌ها میزان جذب بدن از آمینو اسید لوسین شاخه دار را ۲۳ درصد، ایزولوسین ۲۰ درصد، والین ۷ درصد ، گلوتامین ۱۱۶ درصد، اورنیتین ۱۰۰ درصد، تریپتوفان ۱۰۰ درصد و سیترولین نزدیک ۱۲۸ درصد افزایش می‌دهند.توانایی جذب بیشتر اسیدهای آمینه از پروتئینی که مصرف می‌کنید می‌تواند در طولانی مدت به رشد عضلات کمک کند. اگر مکمل‌های آمینو اسیدی، گلوتامین و سیترولین را در طول ورزش مصرف می‌کنید، مصرف آن با یک پروبیوتیک حاوی «باسیلوس کواگولانس BC30» می‌تواند اثرات آمینواسید و کارایی شما را افزایش دهد.

مکمل‌های پروبیوتک‌

وقتی صحبت از مکمل پروبیوتیک می‌شود صرف نظر از گونه‌ها، قاعده کلی این است که آن را به اندازه کافی مصرف کنید. این اندازه برای فراهم کردن روزانه ۱۰-۹ میلیارد واحد تشکیل کلونی برای حدود دو هفته در بدن است. برای حفظ عملکرد به ۳-۱ میلیارد واحد کلونی (CFU) نیاز است که هر دو دوز باید با وعده‌های غذایی مصرف شود.به عنوان نکته آخر، پروبیوتیک‌ها زمانی فایده دارند که زنده هستند. بنابراین باید آن‌ها را در یخچال نگه دارید. برای دستورالعمل‌های ذخیره سازی، برچسب روی مکمل انتخاب شده خود را با دقت بخوانید.در مورد اینکه دقیقاً چه گونه از پروبیوتیک مصرف کنید سردرگم شده‌اید؟ مکمل‌ پروبیوتیک گونه‌های مختلفی دارد که طیف وسیعی از مزایا را فراهم می‌کنند. اما در ادامه تن‌ورز انواع این باکتری‌های مفید را معرفی کرده است. بنابراین با مطالعه ادامه مقاله می‌توانید دریابید که چه خاصیتی را از یک مکمل پروبیوتیکی انتظار دارید و سپس آن را مصرف کنید. گونه‌های زیادی از باکتری‌های پروبیوتیکی وجود دارد که باعث می‌شود حتی زرنگ‌ترین مصرف کننده‌ها نیز سردرگم شوند. با کمک جدول زیر گونه‌های باکتریایی پروبیوتیک‌‌ها را بشناسید و از مزایای ویژه هرکدام آگاه شوید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر