یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آبریزش بینی کودک از چیست و درمان های خانگی و بی خطر

عکس, آبریزش بینی کودک از چیست و درمان های خانگی و بی خطر

عمده ترین دلیل آبریزش بینی کودک از عفونت و سرماخوردگی است اگر به شما توصیه می کنیم اگر کودک شما تب بالایی ندارد و فقط مشکل آبریزش و کمی بی قراری است هرگز آنتی بیوتیک به کودک خود ندهید و به جای درمان های شیمیایی از درمان های خانگی استفاده کنید.

بگذارید این آبریزش سه روز ادامه داشته باشد چون عفونت و ویروس از این طریق از بدن کودک و نوزاد خارج می شود. اما در صورت بی قراری کودک از درمان های خانگی استفاده کنید.

سیاه دانه را با اسفند دود کنید و در اتاقی که کودک شما قرار دارد بچرخانید.

به کودک خود در صورتی که بالای یکسال است دمنوش انجیر  و دمنوش آویشن بدهید .

آب سیب برای کودک شما بسیار مفید است. آب سیب را خود شما به صورت کاملا بهداشتی و تازه در منزل درست کنید.

شستشو باآب نمک کمک می کند مخاط های به وجود آمده از بین رفته و عمل تخلیه ی آن راحت تر انجام شود این کار حتی حفره های بینی را کاملا باز میکند و به تنفس کودک شما کمک شایانی خواهد کرد.حلول آب نمک را با مخلوط کردن ¼ قاشق چای خوری نمک خوراکی در یک فنجان آب جوشیده که در دمای اتاق سرد شده است، تهیه کنید .در حالی که سر کودک خود را به عقب خم میکنید چند قطره از آن را به یکی از سوراخهای بینی بچکانید.

در حالی که یکی از انگشتان دست خود را روی یک سوراخ دیگر قرار می دهید، بلافاصله مایع اضافی را با استفاده از یک سرنگ بیرون بیاورید.این روش را با دیگر سوراخ های بینی تکرار کنید.

استنشاق بخار کمک می کند تا ناراحتی ناشی از آبریزش بینی کاهش پیدا کند این مخاط بیش از حد باعث عطسه ی بیش از حد می شود. این همچنین به کودک شما کمک خواهد کرد که خواب بهتری داشته و در دوره ی درمانش نیز تسریع حاصل شود .

نکته برای کودکان بسیار کوچک :
حمام را به یک اتاق بخار تبدیل کنید و با بستن درب و بازکردن دوش به صورت کامل آنجا را گرم کنید. کودک خود را به حمام ببرید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با فرزندتان بنشینید، این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

نسخه ای عالی برای کودکان خردسال و کودکان
۴ یا ۵ قطره روغن اوکالیپتوس را در آب حمام گرم برای کودک خود قرار دهید و اجازه دهید کودک شما ۱۰ دقیقه از حمام لذت ببرد ، این کار را دوبار در روز انجام دهید.

هم چنین ، ۱۰ قطره روغن اسانس اکالیپتوس را در ½ فنجان روغن زیتون خالص مخلوط کنید سینه ی کودک خود را بااین روغن معجزه گر ماساژ دهید این کار را قبل از خواب انجام دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر