یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

خیلی از خانم ها به خصوص تازه عروس ها بلند نیستند با مایکروفر غذا درست کنند و از آن فقط برای کارهای سطحی چون گرم کردن نان و غذاها استفاده میکنند. برای همین در این پست از یاس فان آموزش پختن غذا را با مایکروفر برای شما قرار داده ایم.( سوپ یا سس را در مایکروفر نپزید. سوپ ها و سس ها هنگام پختن در مایکروفر، مستعد پاشیدن و مشتعل شدن هستند. به جای مایکروویو، آنها را روی اجاق گاز آماده کنید)

اگر متوجه شدید مایکروفر شما به طور صحیح غذا را گرم نمی کند و یا زمان زیادی برای پخت غذاها طول می کشد، دستگاه شما دچار مشکل شده است و باید برای تعمیر مایکروفر خود اقدام کنید. در چنین شرایطی از مایکروویو خود استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد جرقه و یا بوی سوختگی شود. دستگاه را از برق جدا کرده و برای تعمیر آن اقدام کنید.مایکروویو شما ال جی، سامسونگ، دوو، کنوود و یا هر برندی که باشد پر از شکل های مختلف روی پنل کنترل است، اما معنی این علائم واقعا چیست و چه کاربردی دارند؟ طرز کار با دکمه های مایکروویو چگونه است؟ در این بخش درباره رایج ترین علائم مایکروویو های برندهای مختلف صحبت می کنیم. به این ترتیب شما به راحتی متوجه می شوید که چگونه می توانید با عملکردهای بخار، گریل و یا فن کار کنید. اگر به دنبال علائمی هستید که در این لیست وجود ندارد، بهتر است به دفترچه راهنمای مایکروویو یا مایکروفر خود مراجعه کنید تا بتوانید به خوبی طرز کار با مایکروفر یا مایکروویو خود را یاد بگیرید.

مایکروویو (Microwave)
شما می توانید برای یخ زدایی سریع یا گرم کردن غذا از تنظیمات مایکروویو استفاده کنید. بعلاوه، مایکروویو برای پختن سبزیجات و سیب زمینی بسیار مناسب است. اگر آنها را در مایکروویو بپذید، به مقدار کمتری آب نسبت به ماهیتابه نیاز دارید. به این ترتیب ویتامین های موجود در غذا حفظ می شوند و شما آنها را با آب نمی ریزید. عکس آن در زیر

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

برشته کردن (Crisp)
با استفاده از این عملکرد می توانید سیب زمینی سیب زمینی سرخ شده ترد درست کنید و یا رویه پیتزای خود را برشته کنید. عملکرد برشته کردن فقط در پخت ترکیبی با یک کاسه یا بشقاب سرخ کن کار می کند. در حالی که گریل از قسمت بالا به ظرف شما حرارت می دهد، ظرف خیلی داغ نیز از زیر حرارت را به غذای شما منتقل می کند. برای سرعت بخشیدن به فرآیند پخت می توانید از عملکرد برشته کردن استفاده کنید. عکس آن در زیر

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

یخ زدایی (Defrost)
با حالت یخ زدایی می توانید مواد غذایی را بدون گرم کردن آن ها یخ زدایی کنید. به سرعت می توانید یک تکه نان را برای صبحانه یا گوشت چرخ کرده را برای سس ماکارونی یخ زدایی کنید. اگر از حالت یخ زدایی در مایکروویو استفاده می کنید، باید وزن را انتخاب کنید، سپس مایکروویو با زمان و قدرت توان مناسب برای یخ زدایی را فعال کنید. عکس آن در زیر

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

اجاق گاز فن (Fan oven)
علامت فن در واقع عملکرد هوای گرم مثل فر برقی است. در این حالت مایکروویو از یک فن استفاده می کند تا گرما را به طور مساوی در داخل دستگاه پخش کند. مزیت این عملکرد این است که می توانید نسبتاً سریع غذای خود را طبخ کنید. عکس آن در زیر

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

بخارپز (Steam)
عملکرد بخارپز در مایکروویو برای بخارپز کردن سبزیجات استفاده می شود. کافیست سینی بخارپز را با آب پر کنید و سپس آن را درون مایکروویو قرار دهید. در این روش شما سبزیجات را بدون از بین بردن طعم، ویتامین ها و ساختار آن ها آماده می کنید.عکس آن در زیر

عکس, آموزش استفاده از مایکروفر برای پخت غذا

کانوکشن (convection)
ممکن است این دکمه روی ماکروفر به اختصار conv نیز نوشته شده باشد. حالت کانوکشن مایکروویو، هوای گرم را به داخل محفظه هدایت می‌کند و به کمک سیستم تهویه، آن را در سراسر فضای داخلی به طور یکسان پخش می‌کند. به این شکل در تمام طول پخت دما به اندازه مد نظر شما ثابت می‌ماند. از این حالت ماکروفر برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده می‌شود. برای استفاده از این حالت، دمای ماکروفر را طبق رسپی روی اندازه مد نظر خود قرار می‌دهید و دکمه START را فشار می‌دهید، بعد از رسیدن دستگاه به دمای تنظیم شده، ماکروفر بوقمی‌زند. حالا می‌توانید مواد غذایی خود را برای پخت در ماکروفر یا سولاردام قرار دهید و با تنظیم زمان کافی، پخت کیک، شیرینی و… را آغاز کنید.

حالت گریل فن (Fan grill mode)
هنگامی که این حالت را انتخاب می کنید، دستگاه شما مرتب بین فن و گریل تغییر حالت می دهد. به این ترتیب، مایکروویو هر چند وقت یکبار، هوای گرم در اطراف ظرف شما را می وزد و قطعات بزرگ گوشت و ماهی نیز به خوبی پخته می شوند. اگر فقط از حالت گریل برای قطعات بزرگ گوشت و ماهی استفاده کنید، ممکن است قسمت های بیرونی حالت سوختگی پیدا کند در حالی که قسمت داخلی آن هنوز خام است.

تنظیمات پیتزاپز (Pizza setting)
دکمه پیتزاپز اغلب یک پخت ترکیبی بین convection oven و heating element در زیر دکمه microwave oven است. گرمای اضافی از زیر باعث می شد که پیتزای شما ترد و خوشمزه شود. البته این حالت می تواند برای سایر غذاهایی که از پایین نیاز به حرارت اضافی دارند نیز استفاده شود. این حالت در همه مدل ها و برندهای مایکروویو وچود ندارد.

گریل کامل (Full grill)
با این دکمه شما گریل کامل یا همان حالت کباب کردن را انتخاب می کنید. شما می توانید برای گریل یا کباب کردن گوشت، ماهی یا سبزیجات از این حالت استفاده می کنید. حالت گریل برای درست کردن برش های گوشتی واقعا ضخیم توصیه نمی شود. در واقع این حالت کار پخت و پز را انجام نمی دهد و بیشتر برای ایجاد حالت کبابی روی مواد غذایی به کار می رود. هنگامی که بخواهید برش گوشت های خیلی ضخیم را با این حالت کباب کنید، اکثر اوقات بیرون گوشت حالت سوختگی پیدا می کند در حالی که داخل آن هنوز به خوبی پخته نشده است!

گریل جزئی (Part grill)
شما می توانید از گریل جزئی مانند گریل کامل اما با مقادیر کمتر استفاده کنید. در این حالت شما از بخشی از گریل استفاده می کنید. دقت کنید که کدام قسمت را می خواهید گریل کنید، سپس ظرف را در جای مناسب معمولا در وسط ماکروویو قرار دهید.

آموزش اول : بخار پز کردن سبزیجات در مایکروفر

سبزیجات خام مانند کلم بروکلی، هویج و گل کلم را در یک بشقاب سرامیکی یا در یک کاسه شیشه ای قرار دهید. می توانید مقداری آب با کمی کمی کره به سبزیجات اضافه کنید تا به بخارپز شدن آن ها کمک کند. سبزیجات را با یک درپوش مایکروفر بپوشانید سپس، آن ها را به مدت ۲-۳ دقیقه در مایکروویو بپزید. سبزیجات را هم بزنید و برای مدت زمان ۱ دقیقه دوباره آن ها را در مایکروویو قرار دهید تا به اندازه کافی بخارپز شوند. بعد از پختن می توانید فلفل سیاه ، نمک و سایر ادویه ها را به سبزیجات بخار پز اضافه کنید.

آموزش دوم : پختن ماهی در مایکروفر

پیاز را رنده‌کرده به همراه سس مایونز، زعفران، نمک، فلفل و آبلیمو مخلوط نموده روی ماهی درسته و داخل شکم ماهی را به مواد فوق آغشته کرده تا یک ساعت بماند تا مزه‌دار شود.سپس داخل سینی پیرکس را کمی چرب کرده ماهی را درسته روی سینی قرار داده با۴۰درصد (قدرت متوسط) حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.می‌توانید از گریل دستگاه برای برشته شدن استفاده نمایید.

آموزش سوم : پاپ کورن 

رخی از مایکروفر ها دکمه مخصوص درست کردن پاپ کورن دارند. شما می توانید با توجه به برچسب روی دکمه های مایکروفر، زمان مناسب برای درست کردن پاپ کورن را بخوانید. ذرت ها را در یک کیسه پلاستیکی در باز که قابل استفاده در مایکروفر است قرار دهید و تا زمانی که دیگر صدای پریدن آن ها را می شنوید به درست کردن آن ها ادامه دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر