یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش تصویری کششهای درمان کمر درد

این تمرین های کششی مخصوص تسکین کمر درد و تقویت کمر هستند. نخست به عنوان مبتدی فقط صبح‌ها این کار را انجام دهید و سپس با توجه به افزایش قدرت عضلات ۳ بار در روز آن‌ها را انجام دهید. تعداد آن‌ها را از ۱۰ بار تا ۴۰ بار با گذشت زمان افزایش دهید.

عکس, آموزش تصویری کششهای درمان کمر درد

در تمرین بالا روی زمین به پشت بخوابید و زانو‌ها را خم کنید و عضلات باسن را کاملا منقبض کنید. بطوریکه باسن تا حد امکان از زمین بالا آورده شود.۵۰ ثانیه خود را در این وضعیت نگه دارید. سپس بتدریج به حالت اولیه برگردانید. این ورزش کمر را ۱۰ بار تکرار کنید.


عکس, آموزش تصویری کششهای درمان کمر درد

در حالی که نشسته اید زانو‌ها و دست‌های خود را روی زمین قرار دهید، شکم را تو بکشید و کمر را به طرف بالا قوز کنید مانند شتر که کوهان دارد و سر را به طرف پایین ببرید و در مرحله بعد سر را به طرف بالا برده و کمر خود را به حالت گود دربیاورید – مانند گربه – این حرکات متناوب گربه و شتر را ۱۰ بار تکرار کنید. مانند شکل زیر:


تمرین سوم :

عکس, آموزش تصویری کششهای درمان کمر درد

اگر دیسک گردن ندارید طاقباز بخوابید، زانو‌ها خم و کف پا روی زمین باشد، سپس سر و شانه را از زمین بلند کنید تا جایی که فشار روی عضلات شکم احساس شود، ۵ ثانیه بمانید و ۱۰ ثانیه استراحت کنید. این ورزش کمر را ۱۰ بار و هر بار ۱۰ ثانیه تکرار کنید.


تمرین چهارم :

عکس, آموزش تصویری کششهای درمان کمر درد

طاقباز بخوابید، پا‌ها را کاملا دراز کنید و بر روی زمین قرار دهید. پای راست را از زانو جمع کنید. با دو دست زیر زانو راست را گرفته و زانو را به قفسه سینه فشار دهید و ۵ ثانیه نگه دارید، سپس به حالت اول برگردید و با پای مقابل تکرار کنید. این ورزش کمر را ۱۰ بار و هر بار ۱۰ ثانیه تکرار کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر