یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ضبط تماس ها در آیفون با سرویس پیغامگیر صوتی

عکس, آموزش ضبط تماس ها در آیفون با سرویس پیغامگیر صوتی

دارندگان گوشی های اپل چطوری می توانند بدون جیلبریک کردن آیفون ، مکالمه ها و تماس های خود را ضبط کنند . همان طور که می دانید این کار در گوشی های اندروید خیلی ساده است و برنامه های زیادی برای آن وجود دارد . ولی در گوشی آیفون کار کمی سخت تر است. خوب اگر گوشی آیفون شما جیلبریک شده باشد که به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن‌های متعددی قادر به ضبط مکالمات و تماس های خود در آیفون خواهید بود اما در غیر این صورت باید از این ترفند استفاده کنید.

آموزش : نخست باید قابلیت پیغامگیر صوتی یا پست صوتی (Voicemail) آیفون شما فعال باشد. همچنین باید اپراتوری که به شما سرویس‌دهی می‌کند از قابلیت پست صوتی بصری آیفون و تماس سه راه پشتیبانی کند. همچنین سیم کارتی که در آیفونتان از آن استفاده می‌کنید باید دارای اینترنت باشد و دستگاه به طور همزمان به شبکه موبایل دیتا متصل شود. همچنین بهتر است که قابلیت Call Waiting یا انتظار تماس آیفون خود را با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و سپس Phone و نهایتا Call Waiting غیر فعال کنید.

در قدم اول با فردی که قصد دارید مکالمه شما با وی ضبط شود، تماس حاصل کنید. به محض برقراری تماس کلید Add Call را از صفحه نمایش آیفون خود لمس کنید.حال شماره خود را وارد نموده و با خود تماس بگیرید. از آنجایی که شماره شما به دلیل تماس پیشینی که برقرار کرده‌اید اشغال است، به پیغامگیر صوتی منتقل می‌شوید (بنابراین باید قابلیت پیغامگیر صوتی یا پست صوتی شما فعال باشد). پس از ارائه پیغام خوشامدگویی توسط پیغامگیر صوتی، دکمه Merge Calls را بزنید تا دو تماس مد نظرتان با یکدیگر ادغام شوند. با انجام این مراحل فرآیند ضبط مکالمه در آیفون و تماس مد نظرتان آغاز می‌شود.

پس از اتمام تماس باید از دایلر آیفون خود به بخش Voicemail مراجعه کنید. منتظر بمانید تا پیغام‌های ضبط شده یا بهتر بگوییم مکالمات ضبط شده شما نمایش داده شوند. در نظر داشته باشید که بدین منظور حتما باید موبایل دیتا آیفونتان فعال باشد و ارتباط اینترنت برقرار گردد تا آیفون بتواند به فایل‌های ذخیره شده در پست صوتی دسترسی پیدا کند. پس از مشاهده فایل مکالمه مد نظر کافیست که مانند عکس بالا و سمت راست، آیکون Share یا اشتراک‌گذاری موجود را لمس کنید. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید این فایل صوتی و مکالمه ضبط شده را برای خود ارسال نمایید. به عنوان مثال می‌توانید آن را از طریق ایمیل برای خود ارسال کنید یا از قابلیت ایردراپ (AirDrop) آیفون بدین منظور استفاده نمایید.
در بسیاری از کشورها ضبط مکالمه بدون اطلاع رسانی به فرد مقابل یک امر غیر قانونی محسوب می‌شود. در کشور ما هم این قانون وجود دارد و ضبط مکالمات خصوصی افراد و افشای آن‌ها بدون اطلاع طرفین مکالمه تا زمانی که حکم قانونی در میان نباشد، جرم محسوب می‌شود. بنابراین سعی کنید که از روش پیشنهاد شده سوء استفاده نکنید و تنها به منظور ضبط مکالمات مهم و در شرایطی که طرف مکالمه هم از این موضوع مطلع است، اقدام کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر