یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش کار با فشار سنج دیجیتال بازویی و نکته های مهم

عکس, آموزش کار با فشار سنج دیجیتال بازویی و نکته های مهم
این روزها وجود یک فشار سنج دیجیتال درهر خانه ای امری واجب و ضروری است . چرا که بهتر است هر چند وقت یکبار فشار اعضای خانواده چک شود . اگر در منزل شما کسی بیماری فشار دارد که صد در صد باید این فشار سنج را باید تهیه کنید. در این پست قصد داریم اموزش کار با فشار سنج دیجیتال بازویی را به شما آموزش دهیم . اما پیش از گرفتن فشار دانستن این نکات ضروری است .

نکات لازم قبل فشار خون:

۱- برای گرفتن فشار خون بهتر است فرد روی صندلی نشسته و پشت خود را کاملا به تکیه گاه صندلی تکیه دهد و یک میز در کنار دستش باشد تا بتواند دست خود را کاملا صاف روی آن بگذارد.
۲- گرفتن فشار خون وقتی فرد نیاز به دستشویی رفتن دارد یا تازه از خواب بیدار شده از دقت آن کم میکند .
۳- بهتر است فشار خون از دست راست گرفته شود تا فشاری به قلب وارد نشود.
۴- از مشت کردن دست و صحبت کردن در حین گرفتن فشار خودداری کنید چون فشار خون را بالاتر نشان می دهد.
۵- تی شرت آستین کوتاه یا لباس راحتی بپوشید تا در زمان استفاده از فشارسنج مجبور به بالا بردن آستین های خود نباشید . اگر استین لباس شما تنگ باشد و به زور بالا ببرید فشار دقیق خود را متوجه نخواهید شد.
۶-قبل از اندازه گیری، پنج دقیقه استراحت کنید.
۷- اطمینان حاصل کنید که آرام و راحت هستید. اگر مضطرب یا ناراحت باشید، ممکن است دقت اندازه گیری مورد بحث باشد.
پس از رعایت نکات بالا فشار سنج را دور بازوی خود ببندید و چسب آن را محکم بچسبانید . لازم است کاف نه خیلی سفت و نه خیلی نرم بسته شود.سپس فشارسنج بازویی را روشن کنید، خواهید دید که کاف پر از هوا شده و متورم می شود؛ تورم کاف به بازو شما فشار وارد می کند. بعد از چندین ثانیه دستگاه به طور خودکار خالی از هوا می شود و سپس اعدادی بر روی صفحه نمایش LCD نمایان می شود.این اعداد به ۳ بخش تقسیم می شوند، عدد بالایی نمایانگر فشار خون بالا در طول انقباض قلبی یا سیستولیک است، عدد پایین نمایانگر فشار خون پایین یا دیاستولیک است که مقداری کمتر از سیستولیک دارد. همچنین عدد پایین تر که معمولا اندازه کوچکتری (از نظر فونت) دارد، مقدار ضربان قلب را نشان می دهد.
در صورتی که فشار خون شما بالا باشد، چراغ دستگاه قرمز رنگ خواهد شد، اگر فشار خون به مقدار خفیفی وجود داشته باشد، چراغ نارنجی رنگ می شود. چراغ در حال فشار معمول سبز رنگ می شود.
دو یا سه بار فشار خود را در هر دو دقیقه ثبت کنید و سپس میانگین آنها را محاسبه کنید. مشاهده خواهید کرد که اولین قرائت خیلی بیشتر از قرائت های بعدی است.
فشارسنج‌های دیجیتالی بازویی معمولا دارای حافظه جانبی برای ذخیره قرائت های اندازه‌گیری شده است. این می‌تواند نظارت دقیقی را در روند پیگیری شرایط سلامتی شما باشد.طرز استفاده از دستگاه فشار خون دیجیتالی مچی نسبت به مدل‌های بازویی تنها در ناحیه بستن کاف است، وگرنه در نحوه قرائت شبیه به یکدیگر هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر