یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آیا سردردهای ناشی از نگاه کردن زیاد به موبایل و لپ تاپ خطرناکند

عکس, آیا سردردهای  ناشی از نگاه کردن زیاد به موبایل و لپ تاپ خطرناکند

اکثر ما اگر طولانی مدت به گوشی نگاه کنیم یا با لپ تاپ و کامپیوتر کار کنیم دچار سردرد می شویم که شدت آن ممکن است در هر فرد تا فرد دیگر متغیر باشد. آیا این قبلی سردردها خطرناک هستند یا باید ساده از کنار آن عبور کنیم ؟

وقتی شبانه از رایانه استفاده می‌کنیم، نور آبی صفحه ساعت بیولوژیکی ما را فریب می‌دهد و فکر می‌کند هنوز روز است. در نتیجه، میزان ملاتونین (ماده شیمیایی مغز که باعث می‌شود ما بخوابیم) کاهش می‌یابد. این بدان معناست که اگر قبل از خواب به صفحه رایانه و یا گوشی خیره شویم، سطح ملاتونین بدن ما یک ساعت به تأخیر می‌افتد و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد. برعکس، اگر کتابی بخوانیم، سطح ملاتونین ما ثابت می‌ماند. نور پس زمینه لپ تاپ‌ها و رایانه‌های ما باعث می‌شود:
سردرد و میگرن در اواخر شب داشته باشید
پس از بیدار شدن از خواب دچار خواب آلودگی، بی حالی و خستگی شوید
کمتر توانایی تمرکز در پروژه‌های مهم را داشته باشید
میزان خواب شما یک ساعت کاش یابد

خستگی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که چشمان شما پس از استفاده شدید از آن‌ها برای مدت زمان طولانی – از جمله هنگام تماشای صفحه‌های رایانه و موبایل – خسته می‌شوند.

در واقع، فقط دو ساعت متوالی خیره شدن به یک صفحه کافیست تا خستگی چشم ایجاد شود. وقتی به صفحه خیره می‌شوید، تابش خیره کننده نور باعث می‌شود، کمتر پلک بزنید و سطح چشم شما خشک می‌شود. علاوه بر این محلی که ما در آن از رایانه‌ها و دستگاه‌های خود استفاده می‌کنیم همیشه ایده آل نیستند. وضعیت قرارگیری نامناسب بدن و نور ناکافی اتاق نیز به ایجاد سردرد کمک می‌کنند. گرچه خستگی چشم یک بیماری جدی نیست، اما ناراحت کننده است و می‌تواند منجر به علائم آزار دهنده‌ای از جمله سردرد شود. علائم و نشانه‌های خستگی چشم عبارتند از:
تاری دید
سوزش یا خارش چشم
مشکل در تمرکز
سردرد
حساسیت به نور
چشم‌های دردناک و خسته
درد گردن، شانه و قسمت فوقانی کمر
علاوه بر این، خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش می‌تواند بر کیفیت خواب و روحیه شما نیز تأثیر منفی بگذارد. بدن ما در ریتم شبانه روزی که پاسخ فیزیولوژیکی ما به نور و تاریکی است عمل می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر