یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برای درمان ریزش مو لیزر درمانی کنیم یا خیر

عکس, برای درمان ریزش مو لیزر درمانی کنیم یا خیر

اگر به دنبال این هستید که بدانید با لیزر درمانی می توانید ریزش موهای خود را درمان کنید خبر خوش اینکه لیزر درمانی حتی روی ریزش موهای ارثی هم موثر است. اما برای استفاده از این روش هم چون سایر روشهای درمان ریزش مو شما باید صبر و پشتکار زیاد داشته باشید. شما می توانید این کار را با لیزرهای خانگی و به دفعات بیشتر در منزل انجام دهید یا به مراکز مخصوص رفته و از لیزرهای قوی تر برای سرعت در نتیجه گرفتن استفاده کنید.

استفاده از لیزرهای کم قدرت می‌تواند به افزایش حجم مو برای مبتلایان به ریزش موی ژنتیکی و ریزش موی ناشی از شیمی درمانی کمک کند. این روش که به درمان با نور قرمز نیز معروف است، باعث تحریک سلول‌های بنیادی اپیدرمی مو می‌شود. شما می‌توانید دستگاه‌های لیزر خانگی را نیز تهیه کنید؛ زیرا برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر ممکن است به استفاده زیاد از این دستگاه نیاز داشته باشید.

لیزر کم‌توان، فولیکول‌های مو را تحریک کرده و باعث می‌شود تا این فولیکول‌ها ترمیم شده و موهای ضخیم و سالم‌تری ایجاد کنند. این تکنولوژی تأیید شده و هدف محور، بدون درد، بدون دارو، غیرتهاجمی، بدون عوارض، بدون سوزن، بدون بریدگی، بدون بی‌حسی و بدون نیاز به مدت‌زمان بهبودی می‌باشد. این روش برای بسیاری از افراد مناسب و راحت بوده و انجام آن تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. فرد می‌تواند در حین انجام درمان کتاب بخواند، با لپ‌تاپ خود کار کند، به موسیقی گوش دهد و یا فقط بر روی صندلی بنشیند.

لیزر تراپی مو امید تازه‌ای را برای افرادی که از طاسی مردانه (ژنتیکی) رنج می‌برند به وجود آورده است. لیزر تراپی کم‌توان مو یک روش نوین و غیرتهاجمی است که می‌تواند به مردان و زنانی که از ریزش مو یا کم‌پشت شدن مو رنج می‌برند کمک کند.
با استفاده از لیزر درمانی کم‌توان مو شما می‌توانید موهای در حال ریزش را دوباره زنده کرده و موهای خود را ضخیم‌تر، پرپشت‌تر، براق‌تر و سالم‌تر کنید. لیزر تراپی یک راه‌حل فوری و بدون درد برای افرادی است که در مراحل اولیه‌ی ریزش مو قرار دارند. مزایای این روش با درمان زودهنگام بیشتر شده و هر چه قدر که دوره‌ی درمان خود را زودتر شروع کنید نتایج بهتری خواهید گرفت.

پزشکان این تکنولوژی را به‌عنوان یک روش مؤثر برای بهبود کیفیت مو و افزایش حجم آن تأیید می‌کنند.

نحوه‌ی درمان
زرذزرذر..
اشعه‌ی لیزر کم‌توان عبارت است از نور متراکم شده با طول موجی از بخش سرد و قرمز طیف پرتوهای الکترومغناطیس. اشعه‌ی لیزر بدون ایجاد گرما، آسیب و یا هرگونه عارضه‌ی جانبی به درون بافت‌ها نفوذ می‌کند.

به مدت چندین سال، تمامی کلینیک‌های ترمیم مو در اطراف دنیا برای درمان افرادی که به ریزش مو مبتلا شده‌اند از لیزر سرد استفاده می‌کردند. لیزر کم‌توان جریان خون را در پوست سر و فولیکول‌های مو افزایش داده و سبب بیشتر شدن تعداد گلبول‌های قرمزی می‌شود که وظیفه‌ی اکسیژن‌رسانی و تغذیه‌ی این فولیکول‌ها را بر عهده دارند، درن تیجه حجم موها بیشتر شده و موهای سالم‌تری رشد خواهند کرد. این نوع خاص از اشعه‌ی لیزر به درون بافت پوست سر نفوذ کرده و با تحریک گردش خون، متابولیسم سلولی و تولید پروتئین را افزایش می‌دهد. نتیجه‌ی این کار یک واکنش ترمیمی و تعمیری زنجیره‌ای است که سبب بهبود وضعیت سلامتی پوست سر و ایجاد موهای نرم‌تر، ضخیم‌تر و براق‌تر می‌شود.

می‌توان لیزر تراپی را همراه با روش‌های درمانی دیگر مورد استفاده قرار داده و نتایج حاصل شده را بهتر کرد. مسدود کننده‌های DHT مانند مینوکسیدیل و بسیاری از داروهای گیاهی، با افزایش گردش خون می‌توانند اثر بهتری بر روی بافت‌ها بگذارند. هر جلسه‌ی درمانی برای لیزر تراپی مو در حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. برای گرفتن بهترین نتیجه، توصیه می‌شود که چندین جلسه‌ی درمانی به‌صورت بسته‌های پیشنهادی به‌صورت زیر انجام شوند: ۶ ماه یا ۳۶ جلسه‌ی درمانی، دو جلسه در هفته به مدت ۱۲ هفته و سپس یک جلسه در هفته برای ۱۲ هفته‌ی دیگر. در صورت نیاز به انجام جلسات درمانی بیشتر، بیمار می‌تواند دو بار در ماه و تا سقف ۶ جلسه‌ی درمانی دوباره به کلینیک مراجعه کند.

افزایش جریان خون در پوست سر تا ۵۴ درصد پس از انجام تنها یک جلسه‌ی درمانی
تحریک فولیکول‌های در حال تخریب مو
توقف پیشرفت ریزش مو در ۸۵ درصد از بیماران
افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری مو
افزایش ضخامت و پرپشتی و نرم و براق کردن موها.
مؤثر برای استفاده پس از عمل کاشت مو. لیزر تراپی به رشد موهای تازه کاشته شده کمک کرده و فرایند بهبودی پس از عمل را تسریع می‌کند.
این روش انرژی نور را به فولیکول‌های زنده‌ی مو رسانده و با تحریک آن‌ها، سبب تقسیم و تولیدمثل این سلول‌ها می‌شود.
ترمیم و بهبود کیفیت ساقه‌ی مو
رفع عارضه‌های آزاردهنده‌ی مربوط به پوست سر
ترمیم آسیب‌هایی که معمولاً توسط مواد شیمیایی، رنگ‌ها و فر کردن مو ایجاد می‌شوند.
کمک به حفظ موهای موجود

هم زنان و هم مردان می‌توانند از لیزر درمانی برای جلوگیری از ریزش و کم‌پشت شدن موهای خود، حفظ رشد موها و یا تسریع روند بهبودی پس از عمل جراحی استفاده کنند. افرادی که موهای آن‌ها در حال کم‌پشت شدن بوده ولی هنوز سلول‌های زنده و فعال در موهای خود دارند بهترین داوطلبین برای انجام لیزر تراپی موفق می‌باشند. افرادی که سلول‌های فعال در موهای آن‌ها کم بوده یا وجود ندارد با لیزر درمانی تغییر چندانی نکرده و یا هیچ نتیجه‌ای را مشاهده نمی‌کنند. تنها مناطقی که احتمال بهبودی در آن‌ها وجود دارد مناطقی هستند که در حال حاضر هنوز مو دارند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر