یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین داروی اعصاب برای درمان اضطراب اجتماعی

عکس, بهترین داروی اعصاب برای درمان اضطراب اجتماعی

سیتالوپرام داروی برای درمان اختلال افسردگی اساسی در نوجوانان و بزرگسالان و اختلال اضطراب عمومی در بزرگسالان است. به نظر می‌رسد که اسیتالوپرام در درمان اختلال اضطراب عمومی در درمان اضطراب مؤثر است.[۱۳] به نظر می‌رسد که اس‌سیتالوپرام در درمان اختلال اضطراب اجتماعی مؤثر است. هم چنین اس‌سیتالوپرام و سایر SSRIها در کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی، در مرحله لوتئال یا به‌طور مداوم، مؤثر هستند. اما این دارو باید حتما با تجویز پزشکمصرف شود چون یکی از عوارض نادر آن افکار خودکشی است.

قرص سیتالوپرام برای درمان افسردگی و گاهی اوقات حملات وحشت تجویز می‌شود. این قرص سطح انرژی را در فرد افسرده افزایش می‌دهد و در نتیجه احساس خوب بودن را به او باز می‌گرداند. سیتالوپرام به عنوان بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRIs) شناخته می‌شود. این دارو با کمک به بازگرداندن تعادل یک ماده خاص به نام سروتونین در مغز کار می‌کند. سیتالوپرام به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا از افسردگی بهبود یابند و عوارض جانبی ناخواسته کمتری نسبت به داروهای ضد افسردگی قدیمی دارد.

این دارو اثرات اولیه خود را معمولا از هفته‌ی اول تا هفته چهارم نشان می‌دهد. اما اثرات کلی آن چند هفته بعد از مصرف خود را نشان خواهند داد. بسیاری از افراد هستند که بعد از گذشت چند ماه همچنان علائم افسردگی خود را دارند و گاها بیشتر هم خواهد شد، در این زمان بهترین کار مراجعه به پزشک معالج است.

قبل از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ادویل، آلو، موترین و…. از پزشک خود سوال کنید. استفاده از NSAID همراه با قرص سیتالوپرام ممکن است باعث کبودی یا خونریزی شما شود. از نوشیدن الکل خودداری کنید، تا زمانی که بدانید این دارو چه تأثیری بر شما خواهد داشت از رانندگی یا فعالیت‌های خطرناک خودداری کنید. واکنش‌های شما ممکن است مختل شود.

برخی بیماران در دوره ای از اس‌سیتالوپرام میزان بالایی از خستگی و خواب‌آلودگی را گزارش می‌کنند.قطع اس‌سیتالوپرام، به ویژه ناگهانی، ممکن است باعث برخی علائم ترک جمله تجربه احساس «شوک الکتریکی»، سرگیجه، افسردگی حاد و تحریک پذیری، و هم‌چنین احساس بی‌قراری شود. این دارو نباید توسط زنان باردار مصرف شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر