یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تزریق دگزا درد را کم می کند یا نه

عکس, تزریق دگزا درد را کم می کند یا نه

یکسری از افراد معتقدند که کورتون مطلقا مضر است؛ و بر عکس، بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی، آسم، اختلالات خود ایمنی (که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم حمله می کند)، ام اس، لوپوس و … با تمام وجود بر این باورند که اگر کورتون نبود ادامه حیات برای آنها ممکن نمی‌شد. مساله مهم این است که هر دارو یا ماده غذایی باید در جای خود و به روش صحیح استفاده شود.

موارد استفاده از کورتون :

۱. آسم :
کورتون با کاهش التهاب در راه های هوایی ریه و کاهش واکنشها ی آلرژیک آسم را کنترل می کند
و بیمار را از مرگ نجات می دهد.

۲.بیرون زدگی دیسک کمر و گردن :
کورتون می تواند فشار دیسک کمر و گردن را کاهش دهد و از درمانهای موثر در فتق دیسک کمر و گردن است.
کورتون می تواند فشار دیسک کمر و گردن بر ریشه عصبی درگیر را کاهش داده و از درمانهای موثر و مفید در تنکی کانالهای خفیف تا متوسط و بیرون زدگیهای دیسک های کمر و گردن است. کورتون با افزایش خونرسانی به عصب درگی موجب افزایش رسیدن غذا و اکسیژن به عصب آسیب دیده شده و به روند ترمیم عصب آسیب دیده کمک میکند.

۳. آرتروز :
تزریق کورتون در آرتروز کمر، گردن، شانه و گاهی زانو کاربرد دارد.
در بیمارانی که دچار آرتروز هستند و در مقطع زمانی که مفصل دچار تورم و درد می گردد؛ محدودیت در فعالیتهای روزمره زندگی دارند. بنا به توصیه انجمن جهانی روماتولوژیِ تزریق کورتون مفید و مجاز است.

۴. ام اس :
در حملات ام اس کورتون درمانی با دوز بالا باید انجام شود تا حملات ام اس کنترل شده و بیمار دچار عارضه نگردد.

۵. بیماریهای دیگر :
در بسیاری از بیماریهای پوستی، روماتیسمی، مغز و اعصاب، چشم، گوش و حلق بینی، کورتون بعنوان یک داروی نجات دهنده محسوب می شود.

چند توصیه در بیمارانی که برای مدت طولانی مجبور به استفاده از کورتون سیستمیک هستند :
تناسب اندام و رژیم غذایی سالم : داشتن رژیم غذایی سالم و شرکت در فعالیت هایی که به داشتن وزن مناسب کمک کند و استخوان ها و عضلات را تقویت نماید.
مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D : از آنجائیکه درمان طولانی مدت با کورتیکواستروئیدها باعث نازک شدن و کاهش تراکم استخوان ها )پوکی استخوان( می شود . لذا نیاز به مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D جهت حفظ سلامت و استحکام استخوانها و انجام آزمایش تراکم استخوان در این افراد الزامی می باشد.
در صورت نیاز به مصرف طولانی مدت کورتیکواستروئیدها ، مراجعه مستمر به پزشک جهت بررسی عوارض جانبی حتما مد نظر قرار گیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر