یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

حل تشخیص ندادن حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ

عکس, حل تشخیص ندادن حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ

پیش از پرداختن به راه حل‌های موجود باید بدانید که در حال حاضر سه نوع حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ داریم. دسته‌ی اول به صورت فیزیکی بوده و به روی قاب پشتی قرار می‌گیرد و یا با کلید پاور ترکیب می‌شود. این دسته سرعت و دقت بسیار خوبی دارند و کمتر دچار مشکل می‌شوند، اما محل قرارگیری آن‌ها (به خصوص حالتی که به روی قاب پشتی است) چندان کاربردی و خوب نیست. دسته‌ی دوم حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال هستند که در گوشی‌های میانرده سامسونگ شاهد آن‌ها هستیم. این نوع حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ مشکلات بسیار زیادی دارد و علاوه بر این که فرایند تشخیص را کندتر از حسگرهای فیزیکی انجام می‌دهد، گاهی از مواقع به طور کلی نمی‌تواند اثر انگشت را تشخیص دهد. دسته‌ی آخر هم حسگرهای زیر نمایشگر اولتراسونیک هستند که در پرچمداران سامسونگ شاهد آن هستیم و به نوعی می‌توان آن را بهترین حسگر موجود ارزیابی کرد؛ چرا که اولا محل قرارگیری آن بسیار خوب بوده و دستیابی به آن آسان است و دوما سرعت و دقت تشخیص بسیار خوب و سریعی دارد. حال که بهتر انوع این حسگرها را می‌شناسید به سراغ راهکارهای موجود برویم.

اگر گوشی شما حسگرهای اپتیکال زیر نمایشگر دارد (درواقع اگر میانرده سامسونگ دارید که حسگر آن زیر نمایشگر است) باید از محافظ صفحه‌های مخصوص استفاده کنید، ولی از آنجایی که این نوع محافظ صفحه به خوبی در بازار کشور پیدا نمی‌شود و همچنین قیمت بالایی دارد سعی کنید محافظ صفحه‌ای باکیفیت‌ و تا حد امکان نازک برای گوشی خود تهیه کنید. محافظ صفحه‌های معمول فرایند تشخیص اثر انگشت گوشی سامسونگ را دچار مشکل می‌کنند. برای این که از سالم بودن حسگر خود اطمینان حاصل کنید یک بار محافظ صفحه را به طور کامل جدا کرده و این موضوع را امتحان کنید.
انگشت اصلی که قصد دارید با آن گوشی را باز کنید بیش از یک بار برای حسگر تعریف کنید. این کار باعث می‌شود فضای بیشتری از اثر انگشت شما در گوشی ذخیره شود و همچنین حسگر سریع‌تر بتواند آن را تشخیص دهد.
حسگر اثرانگشت فیزیکی خود را به طور مرتب تمیز کنید و یا اگر حسگر زیر نمایشگر دارید باید نمایشگر خود را تمیز نگه دارید. همچنین توجه داشته باشید که کثیف بودن انگشت شما می‌تواند در این فرایند اختلال ایجاد کند.
اثر انگشت‌های خود را یک بار به طور کامل از تنظیمات حذف کرده و بار دیگر وارد کنید.
به طور کلی در حسگرهای نوع دوم انتظار سرعت خیلی بالایی نداشته باشید؛ زیرا این نوع حسگر به طور کلی عملکرد سریعی ندارد.
گوشی خود را بروزرسانی کنید. سامسونگ با آپدیت‌های نرم افزاری گاها سرعت حسگرهای خود را افزایش می‌دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر