یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خاکشیر برای اسهال و یبوست باید با چه آبی باشد سرد یا داغ

عکس, خاکشیر برای اسهال و یبوست باید با چه آبی باشد سرد یا داغ
خاکشیر از آن دسته گیاهان دارویی است که در کنار خواص متعددی که دارد هم میتواند اسهال را بند بیاورد و هم شکم را کار بیندازد . چگونه این گیاه می تواند هم برای اسهال و هم برای یبوست استفاده شود ؟ راز این گیاه جادویی در این است که اگر شما خاکشیر را داخل آب در حال جوش ریخته و بگذارید به مدت دو دققیه بجوشد و در حالیکه کمی از داغی آن کم شد مصرف کنید یبوست شما درمان می شود و اگر این گیاه را در آب یخ ریخته و میل کنید اسهال شما بر طرف خواهد شد.

روش درست شستن خاکشیر:

رای خیساندن خاکشیر آن را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و سپس به آن آب اضافه می کنیم .
پس از اضافه کردن آب خواهید دید که خاکشیر به شکل گلوله می شود بنابراین باید برای باز کردن گلوله ها خاکشیر را با قاشق یا چنگال هم بزنید تا به مرور ته نشین گردد.سپس آب ظرف را آرام آرام خالی می کنیم.دوباره ظرف را پر از آب می کنیم و مدتی صبر می کنیم تا خاکشیر در آب بماند سپس باز هم روی سطح آب را خالی می کنیم.این کار را تا جایی ادامه می دهیم که آب خاکشیر کاملا زلال گردد و هیچ برگ و خاشاکی روی آب نباشد .سپس خاکشیر را هم می زنیم و آرام در ظرف بزرگتری که از جنس روی است می ریزیم.این کار را به این علت انجام می دهیم که شن یا سنگریزه جمع شده در ته ظرف با خاکشیر مخلوط نشود و در همان ظرف باقی بماند.شن های ته ظرف را خالی می کنیم و ظرف را می شوییم و دوباره خاکشیر را آرام هم می زنیم و درون ظرف می ریزیم.این کار را تا جایی ادامه می دهیم که هیچ شنی کف ظرف باقی نماند.

خاکشیر برای نوزادان و کودکان

لازم است خاکشیر را از ۲ سالگی به بعد به نوزادان بدهید و قبل از آن شربت خاکشیر را از صافی رد کنید و از آب آن به نوزاد بدهید.

چه افرادی نباید خاکشیر بخورند :

افرادی که به ورم و زخم معده دچارند باید خاکشیر را به مقدار کم مصرف کنند.
افرادی که طبع سرد دارند و از بیماری های روماتیسم و آرتروز رنج می برند، باید شربت خاکشیر را عسل و عرق نعناع مصرف کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر