یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش اردور تخم مرغ و فوت و فن های آن

عکس, آموزش اردور تخم مرغ و فوت و فن های آن

اردور یا همان پیش غذا یا غذای اشتهای آور پیش از غذای اصلی است که شما می توانید با تخم مرغ یک پیش غذای اشتهار برانگیز خوشمزه درست کنید. اگر دوست دارید قسمت زرده تخم مرغ در همه تخم مرغ ها در جای یکسانی قرار گیرد(دقیقا در وسط)باید آنها را در دستگاه تخم مرغ آبپز کن قرار دهید یا به صورت ایستاده آبپز کنید.در صورت تمایل برای نیم از مواد زرده از زعفران هم استفاده کنید تا خوشرنگ ترشود.در صورت تمایل مقداری سیب زمینی آبپز هم به زرده اضافه کنید.

مواد لازم :
تخم مرغ ۸ عدد ………………… سس خردل ۱ قاشق چای خوری

سس مایونز ۱/۴ لیوان ………………… روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

پیازچه ۱ عدد …………………..پودر سیر و نمک و فلفل به مقدار لازم

آموزش :

ابتدا تخم مرغ ها را در آب نمک غلیظ و ترجیحا داخل نایلون آبپز کنید تا کاملا سالم بمانند.تخم مرغ های پخته را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و زرده ها را با دقت خارج کنید ، زرده های تخم مرغ را رنده بزنید.

سس خردل را به زرده ها اضافه کرده و با چنگال کاملا مخلوط کنید و بعد سس مایونز را اضافه کنید.پیازچه را ریز ساطوری کنید و به زرده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.روغن زیتون،نمک،فلفل،پودر سیر و سایر ادویه های دلخواه را به زرده اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

پس از اینکه مواد خوب مخلوط و یکدست شدند داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و داخل هر سفیده را با مقداری از زرده پر کنید ، برای تزیین مقداری پیازچه خرد شده روی زرده ها بریزید و مقداری نیز نمک و فلفل بپاشید ، این اردور ساده را میتوانید به تنهایی مصرف کنید یا برای تزیین ظرف سالاد استفاده نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر