یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مرغ با زیتون و لیمو خوشمزه ای برای ناهار

عکس, مرغ با زیتون و لیمو خوشمزه ای برای ناهار

یک غذای خوشمزه و دلچسب با زیتون و لیمو و مرغ که مورد پسند همه سلیقه ها خواهد بود. برای درست کردن آن از مزه دار کردن مرغ شروع می کنیم. روی سینه های مرغ نمک و فلفل بریزید.در یک ماهیتابۀ بزرگ، ۲ قاشق سوپ خوری روغن را داغ کنید.مرغ ها را در دو دسته داخل ماهیتابه بگذارید تا طلایی شوند (ابتدا سمتِ با پوست آن)، هر طرفِ آن حدود ۳ دقیقه بماند.مرغ ها را به یک ظرف منتقل کنید.

لیموها را از طول نصف کنید و در جهتِ دیگر، آن را به برش های باریکی تقسیم کنید.اگر ماهیتابه خشک است، روغن باقیمانده را به آن اضافه کنید.پیاز و سیر را اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه بگذارید بماند تا نرم شوند اما طلایی نشوند.برش های لیمو، زیتون، آب مرغ و ۲ پیمانه آب هم به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید جوش بیایند.حال شعله را کم کنید تا ۱۰ دقیقه آرام با هم بپزند.مرغ را روی سبزیجات بگذارید و آب مرغ ها را نیز داخل ماهیتابه بریزید و روی آن آویشن و فلفل قرمز بپاشید.روی آن را بپوشانید تا ۱۵ دقیقه آرام بپزد و مرغ پخته شود.

سینه مرغ ۸ عدد ، روغن زیتون ۳ قاشق سوپ خوری،لیمو ۲ عدد،پیاز ۲ عدد،سیر ۴ حبه،زیتون سبز ۱ پیمانه،آب مرغ ۲ پیمانه،آویشن ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر