یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پودینگ توت فرنگی مجلسی دسری شیک و خوشمزه

عکس, پودینگ توت فرنگی مجلسی دسری شیک و خوشمزه

عصرانه و دسری دلچسب برای مهمان یا عزیزان شما که نباید درست کردن آن را در فصل توت فرنگی های تازه از دست بدهید. برای درست کردن این پودینگ شما علاوه بر توت فرنگی به پودر ژلاتین نیز نیاز دارید که می توانید از لوازم قنادی ها یا فروشگاه های بزرگ خریداری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
توت فرنگی ۴ لیوان
شیر ۴ لیوان
شکر یک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری ( وانیل را برای اینکه پودینگ عطر و طعم خوبی داشته باشد به مواد اضافه می‌کنیم.)
شکر برای سس ۴ قاشق غذاخوری

ابتدا توت‌فرنگی‌ها رو به خوبی شسته و برگ‌های سر توت فرنگی را جدا کنید، سپس در آبکش بریزید چند دقیقه اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها کاملا گرفته شود.سپس به مقدار ۲ لیوان از توت ‌فرنگی‌ها را جدا کنید و در میکسر کاملا میکس کنید تا بافت یکدستی پیدا کند، بعد از صافی رد کنید و در ظرف مناسب قرار دهید.

توت‌ فرنگی‌‌های باقیمانده را خرد کنید و در یک ظرف کوچک قرار دهید و ۴ قاشق شکر روی آن بریزید و کنار بگذارید تا آب بیاندازد.سپس شیر را در یک ظرف مناسب بریزید و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط یکدست شود.

حالا توت‌ فرنگی میکس شده و بعد از آن شکر را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و کمی هم بزنید، سپس مخلوط آماده شده را روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی به صورت دائم هم بزنید.بعد از این‌که مخلوط مواد کمی غلیظ شد، پودر ژلاتین و وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را با هم ترکیب کنید تا زمانی که غلظت پودینگ به غلظت فرنی برسد.

وقتی که پودینگ به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید و آن را در ظرف‌های مورد نظر بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک و سفت شود، فقط ظرف‌ها را کمی خالی بگذارید تا برای اضافه کردن سس هم جا باشد. توت فرنگی‌های باقیمانده را که کنار گذاشته بودید روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور یکنواخت به هم بزنید تا غلیظ شود و بافت آن شبیه سس، یکنواخت شود.بعد از این که توت فرنگی‌ها به غلظت دلخواهتان رسید، یعنی نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد، مخلوط را از روی حرارت بردارید و در محیط مناسب قرار دهید و اجازه دهید که کاملا خنک شود.

بعد از آن سس کاملا سرد را روی پودینگ ها بریزید و با خامه، بیسکوئیت، تکه‌های میوه تازه مثل موز و توت فرنگی تزئین کنید و برای ۳ تا ۴ ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. بعد از این‌که پودینگ‌های توت فرنگی به خوبی خود را گرفتند و قوام پیدا کردند آن‌ها را از یخچال خارج کنید و به عنوان یک دسر خوشمزه، سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر